Analýzy
Logo je jen začátek. Kam kráčí Instagram?

Logo je jen začátek. Kam kráčí Instagram?

Nové logo Instagramu vzbudilo napříč celou komunitou uživatelů této sociální sítě mnoho vášní. Osobně patřím k minoritě, která je z úprav vzhledu a loga vyloženě nadšená. Jednoduchost totiž potřeboval Instagram jako sůl. Už třeba proto, aby mohl kdokoliv logo nakreslit během pěti sekund a aby se doplňkové aplikace typu Layout a Boomerang vizuálně sjednotily. Černobílé rozhraní? Je tak čisté a nenápadné, že už ho možná ani nevnímáte, jen přirozeně používáte.

Sociální síť má ale namířeno k mnohem podstatnějším změnám než je jen změna loga nebo barev aplikace. Jaké tři nejpodstatnější to jsou?

1. Firemní Instagramy jako priorita

Facebook je základ. Instagram je vítaný, krásný, stylový doplněk. Zhruba takto jsme Instagram vnímali před rokem. V době, kdy se o Snapchatu hovořilo spíše v kuloárech a Instagram byl neohroženým vládcem sdílení stylových fotek. Už v té době jsme na něm vedli firemní účty (např. našich klientů Big Shock! nebo Corny), skutečný potenciál Instagramu pro firmy ale nabývá reálných kontur až dnes.

Možnost inzerce (a to dokonce bez nutnosti vlastnit Instagramový účet) je zřejmě nejvýznamnější událostí minulého roku. V březnu se objevily nové zvěsti o větším důrazu Instagramu pro byznysové účely a před několika dny jsme dokonce spatřili první ukázky nových profilů pro značky, které Instagram momentálně testuje.

Co přibude? Mimo jiné snadnější možnost kontaktování správce účtu či přidání lokace – to aby fanoušci snáze trefili k vám do restaurace nebo obchodu.

instabrand5

Instagram si zkrátka začíná firmy hýčkat. A další důvody, proč mají firmy komunikovat a inzerovat právě na něm, budou zřejmě exponenciálně přibývat.

2. Smrt osamělým čtvercům

Všimli jste si toho taky? Jako kdybychom se snad každý týden dozvídali o nových formátech reklam a médií na Instagramu. Od doby, kdy Instagram zrušil nutnost publikovat obrázky a videa pouze ve čtvercích, na sebe různá další povolení a přídavky nenechávají čekat.

Většina těchto novinek se navíc týká videoobsahu. Pohyblivé reklamy, na které jsme zvyklí z Facebooku, rozšíření délky videí až na šedesát sekund, možnost sdílení širokoúhlých fotografií a videí. Používání Instagramu se dlouhodobě mění. Zatímco dříve jsme Instagram či Snapchat považovali za službu primárně pro fotky, nyní se obě služby výrazně přiklání k videu.

3. Samostatnost i spolupráce

Třetí bod našeho seznamu pak logicky vyplývá ze dvou předchozích. Instagram roste. A ze stylového, lehce hipsterského přívěšku obřího Facebooku se stává sebevědomá samostatná jednotka. S firemními profily, obrovskou uživatelskou základnou, která  síť využívá pro inspiraci i objevování.

Dříve šlo v první řadě o aplikaci, díky které vaše fotky na Facebooku vypadaly lépe. Nyní jde o seriózní multimediální službu, která se klidně může stát sociálním médiem první volby. Zatímco před pár lety šly posílat soukromé zprávy jen pomocí obrázku, aktuální chat si nezadá s Facebookovým Messengerem.

Vzhledem k oznámeným firemním profilům i pokročilým způsobům reklamy si společnost Facebook zadělává na prima dabl. V ideálním světě budou firmy komunikovat na Facebooku a Instagramu s unikátním obsahem, který se bude šířit a plnit své cíle tam i tam.

Co nás tedy čeká?

Lapidárně řečeno – velké věci. Neustále rozšiřování funkcí Instagramu, firemní účty, pokročilá analytika. A to ani nezmiňujeme spekulovaný algoritmus pořadí příspěvků, který by mohl motivovat firmy k reklamám. Instagram zkrátka bude velká věc. A je potřeba být na něj řádně připraven.

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím