Případovky
Případovka: Facebook Canvas & Teta Drogerie: 63% konverzní poměr

Případovka: Facebook Canvas & Teta Drogerie: 63% konverzní poměr

V posledních několika týdnech jsme měli úžasnou možnost si jako jedni z prvních na světě pohrát s významnou novinkou Facebooku – reklamním formátem Canvas. Ten sliboval nejen dosud nevídanou interaktivitu a hravost, ale i jedinečný způsob vyprávění příběhu. Jak se nám líbí a jakých výsledků dosáhla naše první česká vlaštovka?

Když jsme poprvé na prezentaci Facebooku spatřili Canvas, působil na nás jako komplexní, krásná a také dosti pracná mikrostránka. O to více jsme pak byli nadšení, že tvorba Canvasu je až překvapivě jednoduchá a nevyžaduje složité znalosti programování. Tvorbu obstarává intuitivní editor, který skládá dohromady všemožné, aktuálně dostupné formáty. Obrázky, videa, karusely i akční tlačítka. Ve výsledku bychom tak přirovnali práci v Canvasu třeba s tvorbou newsletteru v Mailchimpu. I zde si můžete volit pořadí jednotlivých prvků, použít některé víckrát a jiné třeba ani jednou.

Canvas je také jedním z prvních výrazných kroků Facebooku ve vytváření pomyslného “mobile-first” obsahu. Reklama s tímto formátem se totiž zobrazí pouze majitelům mobilních zařízení.

Image1

Původně byl Facebook Canvas vyvíjen jako nástroj pro rozšiřování povědomí o značce. Díky možnosti umisťovat odkazy jak do akčních tlačítek, tak do dalších prvků, je ale vhodný i pro další cíle. My jsme si tento formát mohli vyzkoušet pro našeho klienta Teta Drogerie. V rámci konverzní kampaně jsme jej využili pro náš cíl – registrace do věrnostního programu.

Výsledky Canvasu nás ohromily! Původně brandový formát dosáhl 63% konverzního poměru a velmi nízkých cen za akci oproti průměrným. Nejlépe pak na nový formát reagovaly ženy ve věku 18-24, které Canvas zhlédly na iPadu. Dlouhodobě víme, že tento segment velmi dobře reaguje na novinky a netradiční formáty. Přesto Canvas překonal naše očekávání a pomohl nejen nám, ale hlavně našemu klientovi.

A co na to vůbec klient? Jeho reakce na výsledky i Facebook Canvas jako takový hovořily za vše:

Je to super!

Nikola T. – Teta Drogerie

Pro úplnost dodáváme i kompletní výsledky našeho Canvasu:

  • 63% konverzní poměr,
  • 61 % průměrné ceny za registraci,
  • 32 % průměrné ceny za registraci, v cílové skupině ženy v Praze,
  • 5% průměrné ceny za zhlédnutí videa.

S Canvasem může aktuálně oslovovat uživatele Facebooku jen hrstka vyvolených. Zanedlouho jej ale i vy najdete na své stránce mezi obvyklými nástroji pro zveřejňování obsahu. Zkusit nebo ne? Za nás určitě ano. Výsledky hovoří za vše. Tento kreativní formát je totiž dokonale uzpůsoben používání mobilního telefonu. Kombinuje řadu formátů a díky tomu umožní vytvořit ucelené sdělení. Pokud vaše cílová skupina konzumuje obsah skrze mobil, doporučujeme Facebook Canvas při první příležitosti vyzkoušet.

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím