Rozhodujete se na jaké sociální sítě se svou značkou vstoupit a co by vám to mohlo přinést? Kromě nejčastěji využívaného Facebooku existuje spousta dalších zajímavých možností, kde vaši značku zviditelnit a jednou z ní je právě Pinterest. Nejedná se o kanál, na který vsadíte všechno co máte a budete čekat, až se vám najednou zvýší prodej, ale spíše o doplňkový komunikační kanál, který vám pomůže rozšířit pole působnosti, oslovit další zákazníky a podpořit brand awareness.
Pinterest patří mezi jednu z celosvětově nejpopulárnějších sociálních sítí. Je založen na principu virtuálních nástěnek, kterých si může každý uživatel vytvořit neomezený počet. Každou nástěnku si uživatelé pojmenují a pinují (přišpendlují) na ní obrázky, zpravidla podle nějakého tématu, které odráží jejich vkus, styl, plány nebo touhy.
V loňském roce se Pinterest dočkal adaptace do více než 20 dalších jazyků, mezi kterými je i čeština. Ačkoliv v České republice nedosahuje takových úspěchů jako například Facebook, určitě v sobě skrývá určitý potenciál. Celosvětově aktivně Pinterest využívá kolem 35 milionů uživatelů, v České republice se počet jeho aktivních uživatelů pohybuje prozatím někde kolem 60 tisíc. Většinu z nich tvoří ženy (přibližně 80%) a to se také odráží na nejvíce pinovaném obsahu, kam spadá převážně móda, recepty, plánování svateb, DIY návody, bydlení a cestování.
Asi jako na každé sociální síti, i na Pinterestu se firmy snaží pracovat se svou značkou. Chtějí o sobě dát vědět, budovat kolem sebe komunitu svých příznivců a samozřejmě zvyšovat zájem o svůj produkt. Pinterest má tu výhodu, že je velice jednoduchý na užívání, ale jelikož je založený téměř zcela na obrázkovém obsahu, je zapotřebí tento obsah mít, a to takový, aby ostatní uživatele zaujal! Předtím než si položíte otázku, jestli vstoupit se svou značkou na Pinterest, měli byste si nejdřív položit otázku: „Mám nebo umím vytvářet dostatečně zajímavý obsah proto, abych zde uspěl?“ A co by vám takový Pinterest mohl přinést? Tady je 10 důvodů proč být se svou značkou na Pinterestu:
- Je to jednoduchá, rychle rostoucí a uživatelsky přívětivá sociální síť.
- Umožňuje propojení s dalšími sociálními sítěmi a webovou stránkou.
- Využívá prvky SEO.
- Vystavuje produkty a umožňuje aby je uživatelé snadno a jednoduše šířili mezi sebou.
- Funguje jako zdroj inspirace.
- Je zdrojem trafficu na web a generování prodeje.
- Poskytuje skvělé prostředí pro pořádání soutěží a aktivní zapojení svých uživatelů.
- Využívá známé prvky ostatních sociálních sítí (hashtagy, označování osob pomocí „@“, like, komentář, repin aka retweet).
- Posiluje image značky.
- Neustále se vyvíjí směrem k lepšímu komerčnímu využívání (Promoted Pins).