Novinky

10 důvodů proč jít se svou značkou na Pinterest

Rozhodujete se na jaké sociální sítě se svou značkou vstoupit a co by vám to mohlo přinést? Kromě nejčastěji využívaného Facebooku existuje spousta dalších zajímavých možností, kde vaši značku zviditelnit a jednou z ní je právě Pinterest. Nejedná se o kanál, na který vsadíte všechno co máte a budete čekat, až se vám najednou zvýší prodej, ale spíše o doplňkový komunikační kanál, který vám pomůže rozšířit pole působnosti, oslovit další zákazníky a podpořit brand awareness.

Pinterest patří mezi jednu z celosvětově nejpopulárnějších sociálních sítí. Je založen na principu virtuálních nástěnek, kterých si může každý uživatel vytvořit neomezený počet. Každou nástěnku si uživatelé pojmenují a pinují (přišpendlují) na ní obrázky, zpravidla podle nějakého tématu, které odráží jejich vkus, styl, plány nebo touhy.

V loňském roce se Pinterest dočkal adaptace do více než 20 dalších jazyků, mezi kterými je i čeština. Ačkoliv v České republice nedosahuje takových úspěchů jako například Facebook, určitě v sobě skrývá určitý potenciál. Celosvětově aktivně Pinterest využívá kolem 35 milionů uživatelů, v České republice se počet jeho aktivních uživatelů pohybuje prozatím někde kolem 60 tisíc. Většinu z nich tvoří ženy (přibližně 80%) a to se také odráží na nejvíce pinovaném obsahu, kam spadá převážně móda, recepty, plánování svateb, DIY návody, bydlení a cestování.

Asi jako na každé sociální síti, i na Pinterestu se firmy snaží pracovat se svou značkou. Chtějí o sobě dát vědět, budovat kolem sebe komunitu svých příznivců a samozřejmě zvyšovat zájem o svůj produkt. Pinterest má tu výhodu, že je velice jednoduchý na užívání, ale jelikož je založený téměř zcela na obrázkovém obsahu, je zapotřebí tento obsah mít, a to takový, aby ostatní uživatele zaujal! Předtím než si položíte otázku, jestli vstoupit se svou značkou na Pinterest, měli byste si nejdřív položit otázku: „Mám nebo umím vytvářet dostatečně zajímavý obsah proto, abych zde uspěl?“ A co by vám takový Pinterest mohl přinést? Tady je 10 důvodů proč být se svou značkou na Pinterestu:

 

  1. Je to jednoduchá, rychle rostoucí a uživatelsky přívětivá sociální síť.
  2. Umožňuje propojení s dalšími sociálními sítěmi a webovou stránkou.
  3. Využívá prvky SEO.
  4. Vystavuje produkty a umožňuje aby je uživatelé snadno a jednoduše šířili mezi sebou.
  5. Funguje jako zdroj inspirace.
  6. Je zdrojem trafficu na web a generování prodeje.
  7. Poskytuje skvělé prostředí pro pořádání soutěží a aktivní zapojení svých uživatelů.
  8. Využívá známé prvky ostatních sociálních sítí (hashtagy, označování osob pomocí „@“, like, komentář, repin aka retweet).
  9. Posiluje image značky.
  10. Neustále se vyvíjí směrem k lepšímu komerčnímu využívání (Promoted Pins).
Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím