Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Novinky
26. červenec: Den, kdy Facebook zachvátila panika!

26. červenec: Den, kdy Facebook zachvátila panika!

26.7.2017 nastal chaos. Při sdílení odkazů na timeline zmizela možnost měnit spodní text i obrázek.

Co se vlastně stalo?

Facebook uskutečnil další z kroků v boji proti zavádějícímu/lživému obsahu. Od 26.7. se popisky URL načítají z meta tagů stránky, a pokud nevyužijete carousel, ani obrázek si už nezměníte.

Pro mnoho agentur a stránek toto může být velký problém. Shánět IT support aby změnil meta tagy při postování každého CTW, protože se vám tam zase něco nezdá je…no…nereálné. A postovat s nedokonalým copy? Nelze!

Ale nevrhejte se ještě z mostů! Stále existuje cesta! Jaká? Pozorně čtěte.

  • Přejděte do Power Editoru nebo Ads Manageru a v proklikové kampani vytvořte post k obrazu svému (zde můžete vše upravit). Post můžete vytvořit i v neaktivní kampani.
  • Po schválení vytvořené reklamy přejděte v BM do sekce „Příspěvky stránky“ (Page posts) a zde pod reklamními příspěvky uvidíte vámi vytvořený post. Označte vytoužený post a nahoře pod rozklikávacím menu „Akce“ naleznete možnost „Zveřejnit“ (Viz screen). A je to!

clanek

  • Gratulace, máte upravené plnohodnotné CTWčko. Můžete ho propagovat a pracovat s ním stejně jako dříve. Výhodou formátu CTW na timeline oproti shadow postu je zejména to, že reakce uživatelů z více adsetů se shromažďují u tohoto jediného postu a nejsou rozděleny.

Je to sice delší, ale zato horší cesta. Naštěstí ale vede k upravenému CTW postu, který je nedílnou součástí každé FB stránky.

Pokud se bojíte, že by s tímto postupem mohl mít Facebook problém – nebojte. Ověřovali jsme tento způsob zveřejnění CTW a je uveden i v oficiální zprávě o změnách CTW k 26.7.

Facebook tento postup povoluje, protože tímto způsobem zveřejňování projde příspěvek přes schválení jako každá reklama a FB má tedy větší kontrolu nad tím, zda text a obrázek odpovídá cílovému odkazu. Facebook ale zároveň uvádí, že toto je jen dočasné řešení do doby, než zanalyzují dopady těchto změn. Doufejme tedy, že v budoucnu bude zveřejňování upravených CTW opět jednodušší.

Sdílet tento článek
  • Bohumil Pokstefl

    Existuje este jedna moznost:) V kontentino.com si mozete menit Headlines v pripade ak si pridate CTA. Mame k tomu oficialne API. Ak si potrebujete zmenit obrazok tak mozete vyuzit tento nastroj: http://www.linkprevieweditor.com/