Analýzy, Inspirace, Novinky
Proč je skvělé, že Microsoft kupuje LinkedIn

Proč je skvělé, že Microsoft kupuje LinkedIn

Microsoft kupuje LinkedIn. Zatímco se ozývají kritické hlasy, že se odehraje obdobný neúspěch jako v případě Googlu a Google+, já osobně tomuto spojení věřím, protože to vidím přímo z první řady. A teprve nyní, když si uvědomuji potenciál možných příležitostí, si v duchu říkám: no jasně, proč mě to nenapadlo!

V roce 2016 jsem proškolil zhruba 200 vysoce postavených manažerů na téma, jak správně plout světem sociálních sítí. 76 % se rozhodlo být na sociálních sítí aktivních a vybralo si právě LinkedIn. Nastartovali interní skupiny, začali sdílet zajímavé informace ze svých oborů, sdíleli inspirativní články a komunikovali se svými kolegy napříč odděleními.

Microsoft má v rukou trumfy, co se týče korporátních řešeních. A pokud do nich správně integruje LinkedIn, který byl vždy zaměřen především na B2B (ostatně jeho příjmy pochází primárně z Talent Solutions, marketing Solutions, Sales Navigator a teprve až potom z reklamy a placených premium účtů), je na co se těšit.

Jsme svědky vstupu sociálních sítí do světa korporátů.

Dosud se sociálním sítím ve firmách věnovalo marketingové oddělení, občas HR a skutečný potenciál sociálních sítí využíval doopravdy jen zlomek firem.

Microsoft s LinkedIn nám tak ulehčí integraci sociálních sítí do korporátní sféry a zřejmě nabídnou pro tyto účely i vhodné nástroje. Symbolicky tak otevíráme kapitolu korporátních sociálních sítí, které se poslední rok intenzivně věnuji.

Jen si to představte. Nejenže už má Microsoft nyní ve svých rukou Yammer (zavedenou interní sociální síť), především má přes miliardu uživatelů svých produktů jako jsou Office, OneDrive, Skype, Wunderlist a dalších.

S LinkedIn mají společný segment, a tím je B2B. Většina prodávaných řešení LinkedIn (Sales Navigator, Talent Solutions) je určena právě korporacím. LinkedIn má zato aktivní komunitu profesionálů, množství online životopisů, Slideshare, vzdělávací síť Lynda atd.

Ostatně jak si vede LinkedIn v České republice + pár praktických tipů zmiňuji ve svém dřívějším videu: 

 

V mnoho firmách se navíc stále využívá Internet Explorer jako výchozí prohlížeč, další přešli z BlackBerry k Windows Phone (jen tak mimochodem, aplikace LinkedIn na Windows Phone je velmi nepodařená, doufám, že půjde o jednu z prvních věcí, které Microsoft vylepší). A Office nástroje? Řada z nás si bez nich nedokáže den v kanceláři ani představit.

Yammer se jako interní sociální síť dosud nijak ve velkém neuchytila a třeba Facebook at Work jsem dodnes považoval za nástroj interní komunikace s podstatně větším potenciálem růstu. Spolupráce Microsoftu a LinkedInu může ale přinést výrazné výsledky i v tomto směru a v rámci interních sociálních sítích tak začínám věřit spíše jim.

Lidský kapitál a produktivita.

Lidský kapitál a produktivita – to jsou podle mě dvě klíčová slova, definující budoucnost Microsoftu a LinkedInu. Společně mají skvělou šanci udělat revoluci v rámci práce v týmech a interní komunikace dřív, než se podobného tématu chytí Facebook a Google.

Kde pak čekám první velké změny je rozhodně Slideshare, dosud sloužící spíše jako odkladiště prezentací. Společně s Cloudem a především s Microsoft Powerpoint lze na poli prezentací očekávat vážně velké věci.

Microsoft pak může firmám, které aktuálně využívají jejich řešení, nabídnout i LinkedIn a propojit jej napříč zavedenými nástroji (Cloud, Kalendář, Outlook, Powerpoint, Excel apod.). Employee Advocacy tak bude rázem významným tématem, protože bude snáze měřitelný a lépe integrovatelný do nástrojů firmy. Zapomenout nesmíme ani na Lyndu, vzdělávací nástroj a vhodnou platformu pro sdílení know-how a důležitých informací napříč firmou.

O Employee Advocacy nástroji od Hootsuite jsem před pár měsíci zpovídal parnership manažera Hootsuite na Websummitu 2015.

 

LinkedIn už tedy nebude jen o pouhém náboru nových zaměstnanců. Bude pomáhat při budování lidského potenciálu firem a platformizovat tak lidský kapitál. Zatímco Facebook aktuálně platformuje marketing jako takový, Microsoft a LinkedIn se pustí do platformování právě lidského kapitálu.

Microsoft a Linkedin se pustí do platformování lidského kapitálu.

A co reklamy? Ty byly na LinkedIn vždy velmi drahé a oproti Facebooku postrádaly i hlubší možnosti analýzy a integrace s pixely. Nyní má ale LinkedIn rázem data o všech uživatelích nástrojů Microsoft (a považte, že jde o celou miliardu uživatelů!). A stejně jako Facebook či Google analyzuje obsah vašich zpráv, nyní se i Microsoft s LinkedInem “zapojí do hry” a začíná disponovat platformou s vysokým potenciálem i velkou bonitou.

Microsoft je v social media hře. Ale v té korporátní a spolu s profesionální síti a s velmi vysokou přidanou hodnotou.

Těším se a držím palce.

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím