Případovky
Případovka: Big Shock! Brazil Mix – Jak jsme vyprodali letní limitku?

Případovka: Big Shock! Brazil Mix – Jak jsme vyprodali letní limitku?

Letošní léto patřilo v Socialsharks Big Shocku Brazil Mix. Tato letní limitovaná edice oblíbeného energetického nápoje si totiž zvolila sociální média jako svůj jediný marketingový kanál. Na rozdíl od svých předchůdců, příchutí Watermelon a Cherry, se tak nepředstavila veřejnosti v televizní kampani, ale výhradně na Facebooku, Instagramu a Snapchatu. Jak se jí dařilo? A především jaké formy komunikace a s jakými úspěchy jsme pro limitku zvolili?

Facebook je váš, my letíme do Brazílie!

Vzhledem k léty pilované, aktivní komunitě Big Shock! v sociálních médiích jsme si troufli v rámci teasingové kampaně přímo požádat naše fanoušky o pomoc.

Výchozí situace? Odlétáme na týden na dovolenou do Brazílie. Co tam? Oddychnout si, nabrat síly, zrekreovat. A naši fanoušci? Ti se nám zatím musí postarat o příspěvky.

Teasingovou kampaň k limitované edici Brazil Mix jsme tak spustili již 12. dubna. A možností výhry chladících boxů jsme motivovali fanoušky, aby nám posílali vše, co by si přáli mít na oficiálním Big Shock! profilu.

Za šest dní nám přišlo 126 soutěžních fotografií, gifů a videí. Deset nejlepších se pak propracovalo přímo na oficiální stránku Big Shock! Každý den tak měl Facebook ve svých rukou jiný fanoušek Big Shocku. A kromě řady obrázků nám jeden z fanoušků složil dokonce i hymnu.

 

Po týdnu, kdy jsme nechali Facebook skutečně jen v rukou fanoušků – neodepisovali jsme na zprávy, ani jsme nevyřizovali komentáře – jsme v prvním „podovolenkovém“ statusu oznámili, že jsme jim z dovolené přeci jen něco přivezli. Aby to ale nebylo tak jednoduché, dárek fanouškům představíme až 1. května 2016. A právě v neděli po třech týdnech napínání jsme konečně oznámili novou limitovanou příchuť Brazil Mix.

 

 

Díky teasingu, skvělé komunitě a jejímu aktivním zapojení se zraky fanoušků v neděli 1. 5. hromadně upnuli na Facebookovou stránku Big Shock! A oznámení limitované edice Brazil Mix se stalo nejúspěšnějším představením nové příchutě v historii stránky. Největší, a pro nás i ty nejrelevantnější rozdíly, se projevily především v organickém zásahu oznamovacích příspěvků příchutí Watermelon, Cherry a Brazil Mix.

Oznámení Watermelonu (14. 4. 2016) – 23 360 organický zásah
Oznámení Cherry (28. 7. 2016) – 43 343 organický zásah
Oznámení Brazil Mix (1. 5. 2016) – 113 782 organický zásah

Live soutěžení a brazilský suverén

I samotné odhalení opravdické plechovky jsme se rozhodli pojmout netradičně. Namísto klasického oznamovacího obrázku či videa jsme pro fanoušky uspořádali téměř půlhodinové živé vysílání, k němuž se bez předchozího oznámení připojilo přes 9 000 fanoušků Big Shock! Živě jsme při něm rozdali historicky první tři plechovky Brazil Mix a šťastní diváci tak měli možnost ochutnat novou příchuť jako jedni z prvních v republice. Díky živé interakci s fanoušky přibylo pod 30 minutovým živým vysíláním obtížně překonatelných 2 348 komentářů.

 

 

Od prvního května, kdy jsme Brazil Mix oznámili, po šestnáctého srpna, kdy ze skladu odešla poslední plechovka letní limitky, jsme Brazil Mix podporovali dvaadvaceti příspěvky na Facebooku. Odbavili jsme 9 041 komentářů, získali 64 610 reakcí, nabyli 1 128 sdílení. Prostým použitím průměru to znamená, že typický příspěvek s Brazil Mix v hlavní roli vykazoval zhruba 2 937 reakcí, 411 komentářů a 51 sdílení. Příspěvky s Brazil Mix zaznamenaly v daném období  3 770 660 impresí, přičemž průměrný organický dosah jednoho postu se zastavil na 23 899 unikátních uživatelích.

Kromě klasické komunikace jsme s plechovkou Brazil Mix hackovali i populární společenská témata. Díky nim a segmentaci uživatelů při nastavování reklamní podpory, jsme mohli oslovit zase trochu jiné, tematicky naprosto relevantní uživatele. Příspěvek s Pokémon: GO jsme vydali na českém Facebooku jako jedni z prvních. Výtečně se dařilo naší lehké parodii na devátou epizodu seriálu Hra o trůny, kterou jsme spojili s vysvědčením a za dva dny propagace získala kreativa přes 2 000 reakcí.

 

 

Hrdina Snapu a Instáče

V průběhu kampaně Brazil Mix jsme dbali na to, aby komunikace nové příchutě byla napříč sociálními sítěmi kompaktní, avšak originální a suverénní. A tedy aby jednoho fanouška bavilo sledovat plechovku na třech sociálních sítích – v tomto případě na Facebooku, Instagramu a Snapchatu. Zatímco na Facebooku jsme komunikaci ladili do bílých jednoduchých tónů, Instagram @bigshockcz jsme vizuálně sladili do tří samostatných pruhů a kromě typických fotek jsme zařadili i citáty v duchu motta Shock Yourself.

Snímek obrazovky 2016-08-26 v 16.11.41

 

Koncept komunikace a jeho správnost se projevila především na nárůstu fanouškovské základny na Instagramu. Se stále stejnou reklamní podporou jsme získali v průběhu kampaně 2 259 nových fanoušků a došlo tak během několika měsíců o téměř 37% zvýšení fandovské základny.

Do kampaně k Brazil Mix jsme zařadili i Snapchat. V kampani plné interaktivních her a dílčích fotopříběhů jsme plechovku Brazil Mix personifikovali pomocí jednoduchých emotikonů. Dbali jsme na to, aby fanoušky, kteří sledují komunikaci Big Shock! Brazil Mix na Instagramu a Facebooku, bavila komunikace i na třetím kanále. A jaké byly výsledky naší Snapchatové kampaně Brazil Mix?

1 150 nových fanoušků
855 soukromých zpráv
1 163 screenshotů
486 498 celkem zhlédnutí snapů
2 389 rekord na zhlédnutí u jednoho snapu

Limitka ze sociálu

Komunikace limitované edice energetického nápoje nebyla jen kombinací obrázků či videí, ale i vydatného odpovídání a povídání si s fanoušky. Vzhledem k postupnému nasazování Brazil Mix do obchodů, jsme s uživateli především na Facebooku řešili dostupnost příchutě v obchodech. Po dobu kampaně jsme na téma Brazil Mix zodpověděli 1 614 komentářů a soukromých zpráv.

Jen za pomoci Facebooku, Instagramu a Snapchatu se nám podařilo dostat limitovanou letní edici ze skladů ještě před skončením letního období. V červnu 2016, tedy ještě při exkluzivitě distribuce Brazil Mix pouze v řetězcích Albert, se jej podařilo prodejně dostat na úroveň úspěšné příchutě Cherry. Ta je ale momentálně k dispozici ve všech možných obchodech a benzinových stanicích.

Léto na Big Shocku! prostě mělo brazilské grády.

A to ani netušíte, co chystáme příště! 🙂

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím