Z akvárka
Z YOUTUBERA MARKEŤÁKEM PART I.

Z YOUTUBERA MARKEŤÁKEM PART I.

V posledních měsících se nám to v akvárku jen hemží novými přírůstky. Dva z nich, naši noví Social media specialisti a taky Youtubeři Pavel Paradýs aka Blazer a Tereza Čencová aka LuxyLady2 se rozhodli podělit o svoje dosavadní zkušenosti z pohledu social media consumers a creators. Rozpovídali se o tom, jaké to je dívat se na svět sociálních sítí taky z druhé strany, co vše to obnáší stát se z youtubera markeťákem, a jak se jim zatím s námi v akvárku plave.

Dnes začínáme s první částí naší minisérie. Nejdříve nám své dojmy z akvárka shrne Pavel Paradýs aka Blazer, který už ve vlnách marketingu na sociálních sítích plave pět měsíců.  

Jak jsi začínal s vlogováním?

Moje začátky byly poměrně zajímavé. Nicméně přímo k vlogování jsem se dostal v listopadu roku 2013. To byl přelom, kdy jsem ještě působil na kanále, který vydával seriály z prostředí světoznámé hry Minecraft. Měl jsem chuť lidem ukazovat svojí tvář a toužil jsem po „slávě“. Založil jsem si osobní kanál, sedl si před kameru a začal točit. Jedno z prvních videí byl ask, kde jsem na sebe práskal věci, a otázky jsem si pokládal sám. Kanál mi byl smazán, já byl demotivován, ale rozhodl jsem se znovu to zkusit. Díky podpoře a společnému videu s kamarády z kanálu MadBros jsem to opět rozjel. Díky kluci.

Jak ses se dostal od vlogování k marketingu?

YouTube mi ukázal spousty nových možností, o kterých jsem vlastně vůbec netušil, že něco takového existuje. Jednou z nich byl právě marketing. Jelikož jsem začínal dostávat nabídky na spolupráci od různých firem, začal jsem se zajímat o to, jak to vlastně funguje. Jak se plánuje kampaň? Kolik je za tím práce? Kdo na tom dělá? Jak se vyhodnocuje? A tak jsem si řekl: „OK, je čas zkusit něco nového co by mě mohlo bavit, a naučil bych se zase něco navíc.“ Tento zlom přišel tedy až o dva roky a zhruba 8 měsíců poté, co jsem začal natáčet videa.

Co obnáší práce jako Social Media Specialist?

Sledovat co se děje a neusnout na vavřínech. Baví mě objevovat nové stránky, které mají své sociální sítě opravdu zanedbané. Potom vím, jak to určitě nedělat.

Jak zvládáš spojovat vlogování a práci v social media agentuře?

Spojit se to rozhodně dá, ale u mě je spíše problém takový, že mě poslední dobou YouTube prostě nebaví. Nechci se pohybovat ve „společnosti“, kde se každý druhý pomlouvá za zády, a hraje si na kamaráda jen kvůli views a promu. To asi není nic pro mě. Uvažuji o tom, že bych začal ještě točit např. denní vlogy, které by mohly oslovit nové fanoušky, a někoho opravdu zaujmout._DSC5952_small Rozhodně už
ne žádný stereotyp, jako jsou challenge, asky a tak. Jestli budu ještě točit, tak jen věci co zrovna budu chtít. Žádný pevný koncept.

Dalo by se uživit jen jako youtuber, jak je to v ČR ve srovnání se zahraničím?

V ČR je „spousta“ youtuberů, kteří se tím živí. Jen si netroufnu říct, jak to bude s YouTubem do budoucna. Přeci jenom jsou tvůrci vázáni převážně na jednu platformu, která je pro ně primární. Možná mohou mít v záloze alternativu jako Instagram, Snapchat, silné facebook stránky, nebo Twitter. Ale už to nebude ono. Koneckonců já jsem se tím živil fulltime skoro rok do doby, než mě to přestalo bavit. Ve srovnání se zahraničím je to u nás mizerné. Co se týče výdělku z pouhé monetizace videí v ČR máme drobáky. No a pak jsou tu youtubeři, co si třeba v USA za tyhle „drobáky“ kupují nová sportovní auta, luxusní baráky nebo investují.

Jak důležité je rychle reagovat na nové trendy a vývoj na sociálních sítích?

To je asi jedna z nejdůležitějších věcí! Přijde mi, že na soušlu jsou pořád nějaké novinky. Každý den se něco děje. Je potřeba to sledovat a přemýšlet nad tím, jak to využít. O tom jsem vedl zajímavý rozhovor se známým. Bavil jsem se s ním o školách zaměřených na sociální sítě apod. Příklad jsou např. školy, které vyučují dle osnov starých minimálně 8 let. Zajímalo by mě, jestli osnovy upravují každý den. 

Bonus: Jaký je život v akvárku?

Skvělej, já jsem spokojený! Víc slov snad ani není třeba dodávat.

 

Sdílet tento článek

Facebook

Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím