Analýzy
Analýza: Jak jsme nechali fanoušky rozhodovat živě

Analýza: Jak jsme nechali fanoušky rozhodovat živě

Rozhodli jsme se v Socialsharks vyzkoušet další populární novinku – živé hlasování pomocí emotikonů na Facebooku. Opět jsme tak pohotově zareagovali na jednu z dalších novinek na sociálních sítích, a toto hlasování jsme v Česku otestovali jako jedni z prvních v rámci firemního profilu.

Jak živé hlasování funguje, a proč se vyplatí ho vyzkoušet? Díky notifikaci, která se odešle uživatelům při spuštění streamu, je jeho organický zásah vyšší, než u běžných příspěvků na vaší stránce!

Komunita fanoušků Big Shock! opět nezklamala

Problém je, že zhruba 80% živých hlasování na Facebooku je podvodných a lajky se přičítají dle libosti nehledě na hlasování uživatelů. K čemu by nám však byla data, která jsou irelevantní? My jsme se rozhodli vše udělat jinak. Díky Blazer jsme si sami naprogramovali vlastní aplikaci fungující na jednoduchém principu s proměnnou pro obě možnosti hlasování, kde se hlasy připočítávaly.

Jako ideální kandidát pro otestování této novinky se jevil náš klient Big Shock!, kde jsme se již dříve přesvědčili o aktivitě jeho fanoušků. V tomto SOUBOJI PLECHŮ nám tak fanoušci mohli dát najevo, který z drinků je jejich favorit.

Gif-small

Jaké výsledky živé hlasování celkově přineslo?

Organic reach – 72 526
Engagement – 5 642
Video views – 17 480
Engagement rate – o 4% vyšší, oproti průměru                      

Tyto výsledky jsou o to zajímavější, že živé hlasování nebylo ani podpořeno reklamou, ani oznamováno dopředu. Celé vysílání trvalo celkem 48 minut, přičemž největší špičku jsme zaznamenali mezi 11 – 15 minutou vysílání, kdy lajky doslova létaly vzduchem. Celkově jsme tímto experimentem zvládli oslovit skvělých 72 526 uživatelů Facebooku.

Díky pohotové reakci na další novinku jsme znovu podpořili zapojení fanoušků Big Shock!, jejichž aktivita byla během neohlášeného livestreamu vynikající. Tuto novinku v komunikaci na Facebooku rozhodně zařadíme mezi nástroje, se kterými budeme do budoucna dále pracovat a vylepšovat je.

Screenshot_3Screenshot_2Screenshot_4

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím