Novinky
Co jsme si odnesli ze Snapujem?

Co jsme si odnesli ze Snapujem?

V krásných kancelářských prostorách českých vývojářů SRTV se 26.5. odehrála akce Snapujem, první česká konference o Snapchatu. Prezentovali jsme na ní naši případovou studii Big Shock! na Snapchatu aneb Když je produkt hrdinou a s chutí si poslechli o postupech a výsledcích Coca-Coly, Milky či Mattoni. Příjemné odpoledne v hlavní roli s nejprogresivnější sociální sítí nás obohatilo o hned několik nových myšlenek. Jaká je trojice těch nejpodstatnějších?

Ty tam možná nejsi, ale tvoji zákazníci jo

Hned z první přednášky Snapujem jsme si odnesli dost možná nejvýznamnější závěr celé konference. Tomáš Pflanzer z Nielsen Admosphere představil první snapchatová čísla pro Českou republiku. Snapchat u nás momentálně využívá přes 300 000 aktivních uživatelů.

V rámci celé internetové populace 15+ jde sice o méně než 10 %, pokud však skupinu zúžíme na 15-24 let, jde o zastoupení větší než třicetiprocentní. Pokud bychom do oficiálních čísel přičetli ještě uživatele mladší patnácti let (a ze zkušeností z Big Shock! Snapchatem tušíme vpravdě hojné zastoupení), možná bychom se dostali i na půl milionu českých uživatelů s aktivním účtem na Snapchatu.

Prezentace ‚KDYŽ JE PRODUKT HRDINOU‘ od @vnimatkrasu na konferenci #snapujem

Fotka zveřejněná uživatelem Socialsharks (@zraloci),



První čísla budiž zdviženým prstem pro firmy, jejichž cílová skupina se nachází ve věku do čtyřiadvaceti let. Snapchat je pro vás zatím možná velkou neznámou, vaši zákazníci už na ní ale pravděpodobně jsou.

Snapchat je esencí života

To, co vložíme na Facebook a Instagram, je často to nejlepší z nás. Náš dokonalý oběd ve skvělé restauraci či drahý dárek k narozeninám. Snapchat je život v kapse. Běžná ranní snídaně, porada v práci, nuda ve škole. Obtisk toho, co děláme dnes a denně. Síť, na které i životy mladých a úspěšných lidí náhle vypadají úplně běžně.

Přirozenost Snapchatu dodává také fakt, že se v něm zatím nevyskytují žádné reklamy ani algoritmus příspěvků v My Stories. Můžeme pochopitelně spekulovat, jak dlouho to této progresivní síti vydrží a za jak dlouho se z ní stane takříkajíc “druhý Instagram”. Právě teď jde však o tu nejosobnější sociální síť, která není jen mobile-first, ale dokonce mobile-only. A kdo chce být svému zákazníkovi co možná nejblíž, měl by na něj mluvit prostřednictvím Snapchatu.

Motivátor pro impulzivní nákupy

Když rozjedete soutěž na Facebooku, nikdy nelze očekávat okamžité výsledky. Než se příspěvek ukáže vašim fanouškům na zdi, než zapnete reklamu – rozjezdy tam zkrátka tak trochu trvají. Ano, Facebook je pořád skvělým pomocníkem pro dlouhodobé záležitosti. Pro ty okamžité však nemá Snapchat konkurenci.

I v naší případové studii jsme hostům ukázali příklad, kterak soutěž na Snapchatu “bigshockcz” vedla k impulzivním nákupům. Ráno jsme fanouškům zadali úkol, aby mezi druhou a třetí hodinou odpolední poslali svou fotku s plechovkou Big Shock!. Během čtyř dní nám přišlo 248 soutěžních snapů s téměř pěti sty produkty Big Shock!. Časové omezení Snapchatu fanoušky motivuje. A nutí utíkat do obchodu a popadnout první dostupnou plechovku.

Snapujem byla jednoznačně skvělá akce. Kromě případových studií a praktických tipů, jak nejlépe ovládnout tuto zatím trochu nehmatatelnou sociální síť, jsme se s hosty i přednášejícími shodli v jedné věci: Snapchat bude brzy velký. A dost možná si za rok touto dobou budeme připadat zvláštně, že jsme před pár měsíci pořádali konference kvůli něčemu takto běžnému. Že ještě nejste na Snapchatu? Tak to napravte! Budoucnost sociálních sítí má tvar ducha ve žlutém poli. A byla by škoda si ho nechat uletět.

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím