Poprvé za svou pětiletou existenci Instagram mění design svého loga a vydává se cestou ikonického flat designu. Z původního loga zůstává pouze odkaz na zažitou podobu „polaroidu“. Ten se v podstatě omezil jen na dvě tučné obrysové linky, vyvedené v bílé barvě. Podkladem pro ikonu se stal barevný přechod, který odkazuje na duhovou paletu filtrů, typických pro tuto aplikaci. Změna vizuálu proběhla zároveň ve všech přidružených aplikacích, včetně webové verze instagramu.
Design horní lišty upouští od modré barvy, typické pro mateřskou společnost Instagramu – Facebook, a mění se na barvu bílou. Logo je pak uvnitř aplikace vyvedené v barvě černé stejně jako písmo. Podle vyjádření společnosti je nový vzhled navržen tak, aby byl jednodušší a uživatel se mohl plně zaměřit na obsah, který v aplikaci konzumuje a sdílí. Chování aplikací se nijak nemění a uživatelé je budou nadále používat stejně jako doposud.
Reakce komunity na sociálních sítích jsou rozporuplné. Někteří změnu vítají a tvrdí, že se aplikace stává svěžejší, druzí neváhají odsoudit logo jako „odporné“ a přirovnávají ho např. k pračce. Z řad grafických designérů převládají pozitivní komentáře, Instagram podle nich udělal krok správným směrem.
Osobně nepovažuji změnu za nijak přelomovou, hlavně díky tomu, že se zásadně nemění vzhled aplikace a její používání.
Vesměs jde tedy jen o pocit „líbí se mi nebo ne?“.
Mně ano.