„Pravý sloupec na Facebooku nemá smysl. Nikdo na něj nekliká,“ říká mi klient. “A co vy o tom vlastně víte?” ptám se v duchu. Dobrá, možná že i on už někdy zkoušel vytvořit reklamu na Facebooku, a proto dospěl k takovému dojmu. Ostatně, má částečně pravdu – pokud spustíte jedinou kreativu a budete sledovat její výkon, bude mít pravděpodobně nejhorší výsledky právě při zobrazení v pravém sloupci. S tím by se ale člověk neměl spokojit.
Součástí mojí práce je zjistit, proč tomu tak je (na tvrdých datech), a na základě toho ukázat, že to fungovat může. Stejně jako v tomto případě, kdy nám reklama v pravém sloupci dala nižší CPA než v newsfeedu. Mimochodem, Facebook v minulém roce zvětšil velikost pravého sloupce a tím i jeho proklikovost a atraktivitu.
Reklama běžela na stejnou cílovou skupinu ve stejném období. Jedinou úpravou, kterou jsme provedli, bylo krátké přetextování, kterým jsme přizpůsobili text pro reklamu v právem sloupci, aby nebyl rozpůlen uprostřed věty a dával jedno smysluplné sdělení. Ve výsledku jsme dostali o 32% levnější proklik na web z pravého sloupce, než z newsfeedu.
Každou reklamu je třeba přizpůsobit svému umístění. Titěrný text v obrázku si na mobilu nikdo nepřečte a ani se o to snažit nebude, přescrolluje dál. Vyhozených 0,6 haléřů za 1 zobrazení. Vynásobte to 100 000 impresemi a máte zaděláno na velmi špatné výsledky.
Reklama v pravém sloupci tedy může mít lepší výsledky než čistě v newsfeedu. Záleží jen na přizpůsobení obsahu cílovému umístění.
Pingback: Co Šinky vyčmuchal na internetech – novinky z Facebooku, příklady z Twitteru i Wimbledon z Londýna - Nejlepší copywriter()