Inspirace

O socialu na E-shop víkendu

V jihočeských Vodňanech proběhla tento víkend první česká třídenní konference se zaměřením na e-shopy a my jsme spolu s bývalým kolegou Jakubem Křenkem vedli workshop o datech na sociálních sítích, jak je najít, zpracovat a použít.

Od soboty až do půli neděle probíhala jedna přednáška za druhou na různá téma z e-commerce. Paralelně bylo možné navštívit 3 různé přednášky, každou v jiném sále. To nejzajímavější, co na konferenci zaznělo o socialu si přečtěte s mým komentářem.

Vladimír Přichystal, Besteto: „Některé stížnosti na váš produkt je lepší na Facebooku nechat vyhnít a nevěnovat jim čas“.

Vážně? Neztrácet čas a raději neodpovídat? Facebook = customer care. Nedávno dokonce  Facebook přidal na stránky funkci ‚response time‘, která ukazuje, kolik procent odpovědí bylo zodpovězeno a jak rychle. Budoucnost obchodu leží právě v zákaznické podpoře. Negativní recenze na zdi bez reakce dané stránky jsou jako pěst na oko. V době, kdy se přestává konkurovat cenou, ale službami, je to základní chyba! Kvalita zákaznické podpory potom tkví v umění obracet negativní sentiment ‚hatera‘ a vyvracet nepochopení. Cílem je přesvědčit člověka, že jste pro danou věc udělali maximum, že jste se mu dokázali věnovat, problém vyřešit nebo přiznat chybu.

Jan Skulinová, MonkeyData: „Díky tlačítku BUY IT na Pinterestu budou sociální sítě stále důležitější“

ANO..

A nejen díky tomu. Velmi očekávané Instagramové reklamy, nové formáty reklam a na datech postavené algoritmy pro přesnější cílení reklamy. Na sociálních sítích už dávno nejde jen o pěkný obsah a aktivní komunikaci, ale o prodej. Čím menší bude hranice mezi brouzdáním ve vašem Facebook / Instagram / Pinterest feedu a odesláním objednávkového formuláře v e-shopu, tím lépe. Co se nedá objednat na 3 kliky, je složité, a proto jdou sociální sítě tímto směrem. Poháněné efektem #impulsebuying.

Dále v přednášce zaznělo, že: „70% e-shopů neanalyzuje svá data“…

Jestli ne přímo internetové obchody, tak kdo potom? Netroufám si odhadnout, kolik procent to může být v porovnání na socialu, ale na čem to potom chcete postavit, když ne na datech? To samé platí pro inzerci na FB. Je třeba si nastavit správné metriky pro váš business a ty začít měřit. Jak potom chcete argumentovat, co funguje a co ne? Bez dat to bude vždy jen názor proti názoru.

David Hořava z Acomware ukázal, podle jakých metrik a nástrojů hodnotí popularitu článků na socialu. Používají skripty a Open-refine pro zjištění počty sdílení na Twitteru a Facebooku. Po pracování s daty je jejich následná automatizace dalším logickým krokem.

Více zajímavějšího už jsem o Socialu nepochytil, v každém případě byl pro mě víkend mezi e-shopery velkým zdrojem inspirace i pro naši práci na sociálních sítích. Organizátoři odvedli opravdu dobrou práci a já se jen těším na další rok konference!

 

Sdílet tento článek

Facebook

Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím