Ze zahraničních konferencí přijedu vždy namotivovaný, protože je skvělé vidět, jak svět spěje mílovými kroky kupředu. Pokaždé však narazím na každodenní problémy a neochotu měnit zavedené pořádky. Ale z posvátné krávy jsou nejlepší bifteky.
1. Get the attention
Pokud někomu chcete představit váš produkt nebo mu ho prodat, tak vás nejdřív musí poslouchat. Bojujeme o pozornost, každou vteřinu, každý den. Kdo si získá více pozornosti, ten prodá. Komunikace je jedna ze služeb poskytovaná vašim zákazníkům, je to součást vašeho produktu. 75 centů z každého dolaru utraceného za reklamu jde do FB nebo Googlu. Udělejte si dva koláčové grafy a zamyslete se nad svým marketingovým rozpočtem.
2. Data driven content
Kdybych dostal 10 korun pokaždé, když slyším nějakého markeťáka pronášet, že se mu líbí více zelená než modrá, nebo že logo bude určitě lepší vpravo, protože si to myslí, tak bych Socialsharks vůbec nemusel vést. Bez dat jsme jen lidi s názorem. A více než kdy jindy máme k dispozici takové množství dat, které nám ukazuje cestu. Bohužel statistika a matematika je na marketingové katedře ten nudný předmět. Marketing je synergie matematiky a kreativity. Pro všechny, kdo chtějí dělat social media opravdu seriózně, by data měla být základem pro tvorbu veškerého obsahu. Ono to totiž ve velkém měřítku ani jinak nejde.
3. Video
Data jasně ukazují co uživatelé chtějí konzumovat. Video, na mobilu, vertikálně, autentické a hodně. Pokud to jako markeťák přehlížíte, protože je jednoduší natočit jedno video a nacpat miliony do TV, než 60 videí do 10 různých kanálů, tak jste odsouzeni k brzkému konci kariéry. Brzy budeme každý den vytvářet videa pro virtuální realitu. Spousta firem investuje obrovské prostředky do VR, počet zařízení se mnohonásobně zvyšuje a už se točí i filmy pro VR. Neděláte video? Tak začněte, cokoliv. Vlog z firmy, produktové video, učte se, testujte. A uvidíte, že to bude fungovat.
4. Social media first
Nezávisle na sobě se několik řečníků opřelo o TV. Marketéři se drží TV, protože mediální agentury v tom mají největší marže, a neurčitost doměření TV hraje nám, lenivým tvorům, do karet. TV ztrácí svůj reach, protože se pozornost zákazníků tříští do mnoha kanálů místo jednoho posezení u TV. A TV ovlivňuje výsledky digitálu. Do TV byste se měli pouštět jen tehdy, pokud těžíte maximální potenciál ze sociálních sítí a onlinu (ano v tomto pořadí). Pokud cpete peníze do TV a online se teprve učíte, vyhazujete peníze oknem.
Webové stránky dospěly k tomu, že se už nepřizpůsobují mobilům, ale vytvářejí se primárně na mobil, a stejná evoluce čeká i sociální sítě. Teď stále většina pouze překlápí TV spoty do socialu, jelikož je to jednoduché, a skoro nic to nestojí. Ale to se změní. Budeme svědky toho, že se tento proces otočí a v TV uvidíme více kampaní, které začaly a vznikly primárně pro sociální sítě.
My jsme na to připraveni, a vy?