Ne, nebude to bajka… Jen takový malý report ze soutěže Young Lions, která proběhla tento týden, a kde nesměli chybět ani žraloci Verča a Kuba, kteří soutěžili v kategorii Cyber.
V pondělí ráno jsme se s Kubou a dalšími lvíčaty sešli v prostorách Era Svět, kde jsme byli „nabrífováni“, co že to máme za těch 24 hodin vymyslet. Úkol byl tedy následující – je potřeba připravit kampaň na 3 sociálních platformách, kterou by se nám podařilo s investicí 200 000 Kč přinést klientovi 5 000 000 Kč. Klientem v naší kategorii byla Linka bezpečí. Problémy, se kterými se potýká, a které by měla naše strategie vyřešit, nám představil přímo ředitel Linky bezpečí Richard Schinko.
Linka bezpečí bohužel trpí nedostatkem financí, a díky tomu je schopná zvednout telefon pouze čtvrtině dětí, které na linku volají. Jedním z důvodu nedostatku peněz je i fakt, že si spousta lidí neuvědomuje, že je Linka bezpečí nezisková organizace a podpora, kterou získává od státu je pouhých 30% jejího příjmu. Zbytek získává od dárců, ať už z řad firem nebo jednotlivců a nebo z fondů EU (cca 5%). Jak si pan Schinko dobře uvědomuje, bylo by dobré přijít na sociální sítě s příběhem, který by zde určitě dobře zafungoval, problém je ale v tom, že Linka bezpečí je anonymní, stejně tak informace o jejích pracovnících, proto se jen těžko může na sociálních sítích snažit zaujmout uživatele dojemnými příběhy ze života.
Z tohoto základu jsme také vycházeli při tvorbě naší strategie. Nejprve jsme si udělali analýzu toho, jaký je vlastně hlavní problém, a jak je možné ho řešit. Rozhodli jsme se, že nechceme pracovat s negativním obsahem, ale postupovat spíše formou založenou na edukativním charakteru tak, abychom obeznámili uživatele s tím, jaká je situace Linky bezpečí a proč potřebuje jejich pomoc. Po navržení a zavržení všech možných nápadů se nakonec zrodila jedna hlavní ucelená myšlenka – překlopit celou filozofii Linky bezpečí naruby. Linka bezpečí v tuto chvíli není ten, komu někdo volá, když má potíže, ale právě sama Linka bezpečí nyní volá ostatní, a věří, že společně s jejich pomocí situaci zvládne vyřešit! Zastřešujícím tématem naší strategie se tedy stal claim: „Today, we call you!“ a subclaim „So every child in need can reach us in time“.
Jak jsme celé téma podrobněji uchopili se můžete podívat v naší prezentaci zde, budeme rádi za jakoukoliv zpětnou vazbu.
Byl to náročný den a náročná noc, pro mě plná nových zkušeností, pro Kubu, který se účastnil soutěže potřetí, už skoro trochu rutina 🙂 . I když jsme se nakonec neumístili, šli jsme po těch více než 24 hodinách spát s pocitem dobře odvedené práce! A druhý den ráno nás ještě čekalo v našem akvárku milé přivítání.