Video je stále populárnější. Facebook to moc dobře ví a snaží se čím dál tím více konkurovat YouTube. Jeho nové funkce autoplay nebo počítání zhlédnutí videa po 3 vteřinách vedly k faktu, že 70% videí je nahráno přímo na Facebook, místo sdílení z jiných platforem. Taky se přiblížil tím, že začne nabízet možnost monetizace pro tvůrce videí. A snaží se konkurovat dál.
Tentokrát představuje marketérům nový typ nákupu videa, kdy bude možnost platit za video reklamu až po prvních 10 vteřinách zhlédnutí videa. Doposud Facebook účtoval za zobrazení videa.
Jelikož je na FB funkce autoplay, neměl nikdo šanci odhadnout, zda bylo video reálně zhlédnuto, nebo jej uživatel jen přescrolloval a nevěnoval videu žádnou pozornost – (ačkoliv 10 sekund může trvat jen přečtení statusu u videa a automatické přehrání videa se stejně může počítat jako zhlédnutí).
YouTube umožňuje daleko větší možnosti inzerce – je možné kupovat reklamní sloty před, uprostřed nebo po zhlédnutí videa, udělat reklamy nepřeskočitelné nebo použít TrueView option, kdy se platí pouze za zhlédnutí videa po dobu 30 vteřin nebo po konci videa – cokoliv přijde první.
Hlavní rozdíl mezi YouTube a Facebookem je ten, že YouTube funguje spíše jako video síť, kde lidé chodí hledat určitý typ videí, zatímco na Facebook uživatelé přijdou, když se chtějí bavit, a v newsfeedu objeví video, o kterém vůbec nevěděli, že by je mohlo zajímat.
Ačkoliv možnost platby až po 10 vteřinovém zhlédnutí nestaví Facebook na stejnou úroveň jako YouTube, přináší alespoň větší flexibilitu při nákupu videí. Pokud si inzerenti budou jistější, že uživatelé opravdu sledují jejich videa, budou postupně zvyšovat své útraty na této sociální síti.
My jsme nový typ nákupu otestovali na 3 videích značek z oblasti FMCG, finančnictví a drogerie. Lepší výsledky z hlediska absolutních počtů Video Views vyšly pro metodu nakupování reklam po zobrazení. Absolutní počty zhlédnutí po 10 vteřinách jsou až o 35% nižší, ale jeho průměrná doba zhlédnutí vyšla v testech delší, což svědčí o faktu, že Facebook servíruje reklamu uživatelům, kteří statisticky sledují videa delší dobu.
Důležité je zaměřit se na samotný obsah videí. Pokud se jedná o delší video s atraktivním obsahem pro uživatele, jako byl v našem případě tip na zajímavý účes, vyplatí se použít metodu nákupu videa po 10 vteřinách zhlédnutí. Pro co největší počet zhlédnutí u čistě reklamních videí doporučujeme používat nákup videa za zobrazení.