Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Názory
Názor: Fanoušci vs „fanoušci“

Názor: Fanoušci vs „fanoušci“

Co tím vlastně myslíme, když říkáme, že vám díky reklamě najdeme nové fanoušky? A proč to není to samé jako “nakoupit fanoušky”? A proč to vlastně musíme v roce 2017 stále vysvětlovat? Proto:

Když to vypadá jako kachna…?

Jsou dva způsoby, jak investovat peníze, aby vám rostl počet “To se mi líbí” stránky. Ale jenom jeden správný. Schválně jestli sami poznáte, který je který:

  1. Vytvoříte poutavé obrázky, zajímavé texty a úderné slogany, které budou v lidech probouzet zvědavost a zájem, a ty následně použijete v tzv. akviziční reklamě – příspěvku, který se lidem zobrazí v kanále vybraných příspěvků, a který bude obsahovat tlačítko “To se mi líbí” stránky. Když lidi dostatečně zaujme, budou moci jediným kliknutím začít sledovat Vaši stránku.
  2. Zaplatíte si na internetu “zaručený způsob, jak rychle zvýšit počet fanoušků”. Vaše vložené peníze potom putují na některou “farmu”, což v praxi znamená, že stovky falešných profilů z exotických zemí jako je Bangladéš, Turecko a Filipíny kliknou na vaši stránku a začnou jí sledovat.

To nebylo těžké poznat, že? O možnosti B by nikdo neměl ani uvažovat, pokud to myslí s propagací vážně. Přesto takové kostlivce ve skříni často nacházíme na i profilech, u kterých bychom to nikdy nečekali.

Výstřižek

Taková demografie může mít jen dva důvody: Buď jste světová virální senzace, nebo jste zlobili. 

Na tomto místě je nutné říct, že za to (většinou) klient nemůže. V dobré víře svěří svůj profil někomu, kdo naslibuje hory doly, ale přinese jen stovky mrtvých duší. Pokud navíc klient neví, kde údaje o demografii fanoušků hledat, sám nikdy nezjistí, že byl podvedený. Může ale ovlivnit, komu svůj profil svěřuje. Profesionál by si něco takového nikdy nedovolil.

Proč je to důležité?

Jasně, můžete mít dojem, že na tom nesejde. Stránka má naoko spoustu sledujících, to se líbí partnerům, šéfovi… ale realita přijde ve chvíli, kdy začnete fanouškům cokoliv nabízet. Výrobek, službu, obsah… Najednou zjistíte, že ačkoliv má stránka tisíce sledujících, reakce se dají počítat na prstech jedné ruky.

A z pohledu marketéra přichází další problémy. Vaši fanoušci jsou pro nás především soubor dat. Díky nim máme slušný přehled o cílové skupině a získaná data používáme pro další cílení nebo vytváření podobných okruhů uživatelů. Když tedy nakoupíte nerelevantní “data”, cílení přestává fungovat. Mrtvé duše nám použití účinných marketingových nástrojů značně komplikují, což může nakonec vést až k nárůstu cen reklam. A je úplně fuk, že jste to jen “kdysi dávno jednou zkusili”.

Pěstovat se vyplácí

Kvalitní řešení je málokdy tak jednoduché, jak farmy na fanoušky slibují. Vyžaduje vhled do cílové skupiny, znalost prostředí, nástrojů a možností. A co se fanoušků týče, platí rovnice:

jeden skutečný fanoušek > padesát Bangladéšanů

Sdílet tento článek

Facebook