Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Z akvárka
Z akvárka: Neziskovky aneb když Žraloci nekoušou

Z akvárka: Neziskovky aneb když Žraloci nekoušou

Protože nás během roku oslovilo mnoho neziskových organizací, rozhodli jsme se je propojit s námi i mezi sebou, a uspořádali v holešovickém akvárku speciální školení a workshop o marketingu na sociálních sítích pro subjekty v neziskovém sektoru. Jak to dopadlo?

Naše pozvání přijali zástupci čtyř neziskových organizací: Nadace Terezy Maxové, Leontinka, Komunikujeme a Konto Bariéry. S první zmíněnou navíc nespolupracujeme poprvé, ale jsme v pravidelném kontaktu i během roku.

Darovat rybu, nebo učit rybařit?

V neziskovém sektoru platí mnohem víc než kde jinde, že peníze hrají podstatnou roli při tvorbě obsahu. Většina podobných organizací má minimální nebo spíše žádné rozpočty na oslovování potenciálních podporovatelů, a to jak na výrobu propagačních materiálů, tak na jejich šíření. Proto by postrádalo smysl, věnovat celé odpoledne školení na téma, jak spravovat reklamu na sociálních sítích.

Namísto toho jsme společně procházeli inspirativní příklady z celého světa, ukázali si, jak tvořit obsah na sociální sítě, který lidi baví, a který se může bez nákladných investic šířit. Důležité byly aktuální trendy a výběr správné platformy. Pro neziskový sektor se totiž skvěle hodí i živé streamy nebo komunikace skrz Instagram.
Máte-li snad pocit, že Instagram je platformu náctiletých, snadno vás vyvedeme z omylu. Lidé nad 25 let tráví jen na Instagramu stories v průměru 25 minut denně! Na samotném Instagramu pak ještě mnohem více. 

Výstřižek

Zdroj: Data Facebooku

Když peníze, tak efektivně

Vyzkoušeli jsme si tvorbu celé strategie a ukázali si, kde hledat v přehledech a analytických nástrojích Facebooku zajímavá data a jak je interpretovat, aby byl vytvořený obsah co nejvíce relevantní pro zvolené publikum a mělo smysl ho podpořit případnou reklamou.
V závěru školení jsme proto zabrousili i do reklamních nástrojů, a na příkladech si vysvětlili jak je využívat smysluplně i s malými rozpočty, jaké formáty zvolit pro který cíl nebo jak vlastně funguje aukce reklam.

Hejt, hejt, hejt…

Kvůli současné společenské náladě jsme otevřeli i téma social care. Neziskové organizace se totiž vinou práce některých dezinformačních webů a politiků stávají oblíbeným terčem hejtrů. Hejt pak směřuje na neziskový sektor obecně, na práci konkrétní organizace, ale v případě placeného obsahu taky na skutečnost, že organizace peníze používá k propagaci místo k samotné pomoci. Ukázali jsme si proto různé situace, které jsme v minulosti řešili a probrali „best practices“ v práci s negativním sentimentem.

Celé setkání bylo po všech stránkách příjemné, a tak se těšíme, až uvidíme, jak organizace nově načerpanou inspiraci převedou do své komunikace na sítích! 🙂

P. S.: Pokud máte zájem o workshop i pro vaší organizaci, ozvěte se nám. Rádi se uvidíme při dalším eventu! 🙂

Podpořit jmenované organizace můžete zde:

Sdílet tento článek

Facebook