Novinky

Jak na HR marketing na sociálních sítích

Hledáte nové zaměstnance? Většinu firem napadne LinkedIn. No jasně, kde jinde začít hledat než na profesní sociální síti. V Česku a Slovensku dohromady tato síť překonala hranici milión uživatelů. Jen na Facebooku v Česku je jich ale přes 4 500 000. A především, jestli chcete nabírat, musíte začít tam, kde vaši potenciální zaměstnanci opravdu tráví čas. Na Facebooku.

Existují zde možnosti oslovení uživatelů na základě demografických údajů a zájmů, přes vzdělání až po použití Facebook Custom Audiences. Kombinací těchto si dokážete najít velmi relevantní cílová publika. Ať se jedná o pozice manuální nebo se specifickým zaměřením. Zacílíte zde téměř všechny pozice, stačí se zamyslet nad charakteristikami vašeho ideálního potenciálního kandidáta.

Inzeráty na zajímavou pracovní nabídku se neobejdou bez povšimnutí. Zajímavé budou jak  pro lidi, kteří práci hledají, tak i pro ty, kteří práci mají, ale pokukují, jak se mají kolegové na obdobných pozicích. A třeba nejsou tak spokojeni se stávající prací nebo uvažují o změně.

Ale to už je psychologie. Zaměřme se na 5 věcí, na které je třeba si při tvorbě HR kampaních na sociálních sítích dávat pozor.

Velikost cílové skupiny a rozpočet

Čím specifičtější pozice, tím opatrnější musíte být s cílením. Někdy nejde o to utratit celý rozpočet, ale utratit jej jak efektivně je jen možné. Příliš úzkou skupinu může být naopak poměrně drahé oslovit. S rozšiřováním cílové skupiny přicházejí méně kvalitnější CV. K dosažení efektivních výsledků je třeba najít rovnováhu mezi investicí a velikostí cílové skupiny.

Trvání kampaně

Zaměstnání se v lepších případech nemění jako ponožky. Nebojte se náborovou kampaň nechat běžet dlouhodobě. Lidé většinou neodpoví během dne od shlédnutí reklamy, ale nechají si to v hlavě chvíli uležet a často zareagují až v následujících dnech. Je dobré se připomenout a ideálně volit vyšší frekvenci zobrazení.

„Vedlejší“ efekty

Nejde jen o náborovou kampaň, ale jde o celkovou součást brand awareness. Jde v podstatě o HR a marketing zároveň, proto by se tato dvě oddělení měla spolu bavit. Nebo se může stát, že náborovým inzerátem oslovíte potenciální zákazníky a ve výsledku přijdou i konverze na e-shopu. Jedna naše náborová kampaň pro klienta dokonce přispěla asistovanými konverzemi ke 150 % návratnosti investice v tržbách na e-shopu. Je dobré na tyto vedlejší efekty nezapomínat.

Landing page

Čím jasnější informace a méně bariér k reakci na inzerát, tím větší počet odpovědí přijde. A základní marketingové pravidlo, kterým by se měli řídit všichni CMO nebo ti, kteří budou vést HR kampaň (dá se aplikovat na jakoukoliv online kampaň) – nespouštějte marketingovou kampaň bez vyladěné landing page! Never ever. 

Období

Hledáte absolventy před Vánoci, když řeší zkouškové období? Zamyslete se, jak vypadá váš ideální kandidát na zaměstnání a jaké právě může řešit za problémy. Načasování může hrát zásadní roli.

Závěrem

Facebook je velmi efektivní nástroj k získávání nových zaměstnanců. Je třeba jej brát jako médium, kde lidé tráví spoustu času. K vytvoření efektivní HR kampaně je třeba vidět celkový přesah a nebrat Facebook jako jedinou instanci úspěchu, je vždy potřeba podívat se na uživatele na druhé straně a přizpůsobit tomu kampaň.

 

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím