Návody, Novinky
Jak se stát partnerem Facebooku

Jak se stát partnerem Facebooku

“Jsme partnery Facebooku!” Podobné příspěvky zaplavily v týdnu sítě tuzemských agentur. Pokud mezi ně nepatříte, nebojte. Facebook se polygamních vztahů nebojí a partnerem mu můžete být i vy. Přečtěte si přehledně, jak na to:

Obvykle se nechlubíme medailemi za účast, ale tady uděláme výjimku. Partnerem Facebooku se sice může stát téměř každý, ale nijak to nesnižuje přínos oné aférky. Díky partnerství se vám otevře přístup k novým nástrojům a přehledům, získáte snáze podporu nebo přístup k novým funkcím a školícím materiálům. Ale tady už předbíháme, nejdříve je potřeba se registrovat. 

Na stránce Facebook.com/Agencies se snadno přihlásíte svým Facebook loginem a zvolíte vytvoření profilu. Ten si sám načte informace z propojeného Business manageru…

…a tím většina práce končí. Další vývoj už totiž závisí na tom, co z vašeho Business manageru Facebook zjistí. Sleduje celkem čtyři kritéria

  • Aktivní stránky
    Počet aktivních stránek spojených s účty pro reklamu, u kterých vynaložené prostředky za posledních 90 dní dosahují částky alespoň 100 USD.
  • Celkové výdaje
    Částka vydaná na reklamy z účtů pro reklamu ve vybraném Business Manageru za posledních 180 dní. Nejsou zahrnuté vydané prostředky, které Facebook podle vlastního uvážení označil za podvodné.
  • Tzv. kvalifikující výdaje
    Procento prostředků vynaložených na dosažení účelů pro přímou odezvu, které jsou optimalizované tak, aby vašim klientům přinesly smysluplné obchodní výsledky.
  • Kvalifikující umístění
    Procento reklam využívajících automatická umístění nebo alespoň 2 umístění zvolená na Facebooku, Instagramu nebo v Audience Network, přičemž pravý sloupec se vylučuje.

Klíče od vrat

Na základě kritérií vám pak Facebook přidělí jeden ze tří statutů: 

  • Account (získají všechny registrované agentury) 
  • Preferred (podmíněno výší spendu a kvalitou reklam) 
  • Premium (podmíněno výší spendu a kvalitou reklam)

 Zatímco běžný zápis (Account) vám přinese jen několik benefitů navíc, “Preferred” už vám otevírá desítky dveří. Na denní báze oceníte například možnost získat podporu přímo v Messengeru během několika minut. Navíc Facebook vaše žádosti vyřizuje prioritně.

 

Vzdělávání v modré

Rozšířené možnosti nabídnou i informační a školící systémy mezi něž patří např. portál Blueprint. Kromě samotného přístupu k portálu vám vyšší zápis umožní absolvovat školení s živými školiteli a získávat pro své zaměstnance oficiální certifikace v různých oblastech marketingu na sociálních sítích. 

Bezplatně pak můžete diskutovat i vaše vyvíjené aplikace s vývojáři Facebooku, chystané kreativní koncepty nebo celé marketingové strategie (v případě posledního ale jen u zápisu Premium). Jako první se dozvíte o chystaných novinkách a změnách na propojených platformách. A pokud je pro vás důležitý networking, můžete se těšit na pozvánky na nejrůznější expo eventy, bootcampy a konference. 

Chlubeníčko

Zápisy Preferred a Premium mají ještě jednu výhodu. A tou se obloukem vracíme zpět na začátek článku – pojí se s ní také oficiální odznak partnera, zápis v seznamu partnerů na webu programu a možnost sdílet veřejně agenturní “success story”. 

Mezi partnery samozřejmě najdete i Žraloky. A není náhoda, že hned mezi prvními. S týmem Facebooku jsme totiž byli v úzkém kontaktu dávno před tím, než partnerský program dostal svou oficiální podobu. Bylo nám ale jasné, že z našeho vztahu se časem stane harém. Facebook chce zkrátka poznávat i další lidi. Nevadí. Nesmutníme. Věříme, že otevření programu povede ke kvalitnějšímu obsahu a nápaditějším kampaním napříč agenturami. 

A my se na tuhle výzvu – jak jinak než – velmi těšíme!

 

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím