Novinky
Tři důvody, proč dát šanci mobilní aplikaci LinkedIn

Tři důvody, proč dát šanci mobilní aplikaci LinkedIn

Slušelo by se zvolat: konečně! Konečně nám totiž do mobilních telefonů přistála aplikace LinkedIn v takové podobě, jakou by si to profesní sociální síť zasloužila. Předchozí verze totiž spíše než intuitivní aplikaci do kapsy připomínala webovou verzi stránky, násilně přizpůsobenou mobilním zařízením. I proto jsme se na „LinkedIn nové generace“, jak lze aktuálním updatu aplikace na Android a iOS s nadsázkou přezdívat, těšili jako na máloco. Po týdnu běžného používání tak servírujeme trojici bodů, proč mobilní LinkedIn stojí za to.

1) OMG, PŘEHLEDNÝ DESIGN
Předchozí verze LinkedInu připomínala ošuntělého veterána v obleku. Byla korektní, to ano, ale zároveň zcela nezábavná, nudná a ošklivá. To nový LinkedIn se inspiroval trendy a obalil se do svěží modré (vzdáleně připomínající barvy starého Foursquare před rozštěpením na Swarm). Procházení zdi příspěvků od lidí ve vašich spojení, doporučených odkazů a článků či obsahu skupin, které sledujete, je jednoduché a interakce s nimi si půjčuje přehledný design Facebooku. Palec nahoru, komentář, sdílení – trojkombinace, která se komukoliv ve světě sociálních médií ihned zaryje pod kůži.

2

Koktejl trendů a mix designu z různých jiných aplikací se projevuje i na samotném procházení zdi. Nechybí ani „swipování“, tedy uklízení obsahu do ztracena ne nepodobné Tinderu. Což je příjemně rychlé a pohodlné. Zatím můžeme jen spekulovat, nakolik je zeď LinkedInu „chytrá“ a zda se skutečně přizpůsobí podle toho, co se vám líbí a co ne. Jsme ale v očekávání všechny tyto drobné vychytávky bedlivě sledovat.

2) JÁ A ONI
V předchozí verzi aplikace se hned po designu vyskytovalo další děsivé utrpení – úprava vlastního profilu. Pro jakoukoliv výraznější změnu musel člověk chtě nechtě na webovou verzi. Karta „Já“ vám však nyní poskytuje zcela dostačující náhled na vlastní profil, a především možnost intuitivních úprav či přidávání nových záznamů. Kromě samotného profilu nyní vidíte velmi přehledně, kdo si vás naposledy prohlížel či potvrdil některé z dovedností. I tuto část aplikace LinkedIn symbolizuje jednoduchost a ovládání pochopitelné na první dobrou. Na stavbu celého profilu od základů bychom si přeci jen stále zašli radši na web, drobné úpravy dnes již ale jedině na mobilu. Rychle a efektivně.

Za krok správným směrem jednoznačně považujeme karty i „Moje síť“ a „Hledání“, které jsou tím pádem trochu stranou od zdi příspěvků, vlastního profilu a soukromých zpráv (o těch více v dalším bodu). I zde se nelze než slastně usmívat. Na kartě „Moje síť“ vidíte nejen tradiční záplavu lidí, jež byste mohli znát, ale i ty zásadnější aktualizace od vašich kontaktů. Nová pracovní štace vašeho bývalého kolegy už vám tedy jen tak neunikne.

3) ODPOVÍDEJ GIFEM
Možná nejvýznamnější novinkou „nového“ LinkedInu jsou ale zprávy – donedávna ještě tak trochu zastrčená součást sítě. S novým updatem se totiž zprávy dostávají do pětice základních karet a nelze nepostřehnout snahu LinkedInu promluvit do oblasti „instant messaging“. I v případě zpráv je znatelná inspirace jedním z konkurentů, tentokrát jednoduchostí a barevnou kompozicí. Do profesní sociální sítě, která ještě donedávna připomínala onoho již vzpomenutého staršího pána, vstoupil chat připomínající Messenger s legračními smajlíky a přednastavenými gify. Stejně jako pracovní aplikace Slack se tak LinkedIn oprošťuje od profesionální nudy a povoluje uzdu zábavě.

1

Za zmínku také stojí, že LinkedIn některé své součásti neintegruje v rámci aplikace, nýbrž je rozděluje do samostatných jednotek. A zatímco chat je na rozdíl od Facebookového Messengeru součástí programu, pro Slideshare, Job Search nebo Groups si musíte stáhnout samostatnou aplikaci. Na druhou stranu, omezení mobilního LinkedInu na představenou pětici karet znamená příchod velmi hladké, snadno pochopitelné, uživatelsky naprosto přívětivé aplikace, která z LinkedIn konečně dělá platného mobilního pomocníka. Jádro je tedy velmi slušné, těšíme se na další dílčí aktualizace a drobná ladění.

A co na nový LinkedIn říkáte vy? Líbí se nebo ne?

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím