Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Názory
Názor: TOP 3 nej Facebookové novinky za 2017

Názor: TOP 3 nej Facebookové novinky za 2017

Tenhle výběr bude čistě osobní. 👌

Novinek nejen na Facebooku, ale i v socialu obecně, bylo minulý rok jak kryptoměn. A je to dobře. I tak vybrat ty 3 nejoblíbenější mi žádné bezesné noci nepřineslo. A přitom si troufám říct, že následující 3 body pár obočí nadzvihnou.

Minulý rok snad nebyla žádná social media novinka (s reálným dopadem na bussiness – ne, to opravdu nejsou nové kamera filtry psích uší), nad kterou bychom se nepozastavili z pohledu implementace do komunikačních strategií klientů minutu po jejich oznámení. A mně z toho vyšli tihle 3 oblíbenci.

JEDNA.

Ty video covery!

I tak zdánlivě malá změna, jako byl update běžných statických coverů pro firemní stránky, měla obří dopad na storytelling našich kampaní. Jasně, nechat vedle profilovky přiskotačit 3 nejprodávanější příchuti produktu nebo vysvětlit příběh společnosti, je přemýšlení numero uno. Správný social media majstrštyk ale staví na precizním využitím každého formátu. Třeba jindy tolik přehlíženého coveru.

My jsme toho například využili v prosincové kampani pro Stella Artois s motivem Hvězda večera. Do komunikace jsme si připravili dvě verze videocoveru a nebáli si „ušpinit ruce“. Každý den jsme na stránce obě verze měnili, jedna byla denní a druhá noční. A celá komunikace stránky se tak musela přizpůsobit. V prosinci, od rozbřesku do setmění, mohl běžný FB uživatel potkat naše bílé „zhasnuté“ kreativy, každou navíc s návazností na její večerní „rozsvícenou“ sestru. Stejně jako naše videocovery. 

Protože hvězdy svítí až večer. 😊

 den noc

DVA.

Ty reklamy v Messengeru!

Na začátek malé přirovnání.

Messenger je něco jako vaše narozeninová oslava s kamarády. Je to dost osobní prostor, kde se těšíte na samé známé tváře. Kdokoliv cizí není vítán, a když už přijde, tak doufáte, že přinesl něco hodnotného. Stejně můžete uvažovat i u obsahu své reklamy.

V Socialsharks jsme Messenger Ads použili hned u několika klientů, a taky jsme rychle zjistili, že ten hodnotný dárek, tu přidanou hodnotu může přinést například Messenger BOT. Ověřeno v podzimní kampani pro Kinder Bueno.

  • Úkol: Propagovat Tyčinku štěstí – novou edici Kinder Bueno se vzkazy v obalech.
  • Řešení: Spotřebitelská soutěž skrz Messenger BOTa včetně Messenger Ads (cca 20 % celkového budgetu).
  • Výsledek: Přes 600 tisíc zasažených unikátů, skoro 3 milióny impresí a přes 31 tisíc konverzací s BOTem.

bueno

Ponaučení? Messenger je čistě komunikační platforma a reklamy v něm by to měly odrážet. Chovejme se k ní s respektem a budeme odměněni. A i když tím nechci odrazovat od využívání například běžných CTW reklam, jsem tak nějak více pyšnější na ty, které se s danou platformou spojí na té její nativní úrovni.

TŘI.

Ty Facebook Polls!

A na závěr o něco odvážnější vize.

Minulý rok nám spadli do klína také Facebook Polls. Ty už v anketní otázce (zatím jen o 2 možnostech) umí zobrazovat i obrázky a GIFy jako hlasovací zařízení. Ono, možná si říkáte, že popularita FB Polls odešla stejně rychle jako přišla, kvůli jejich menší využitelnosti (a nemožnosti je přímo promovat reklamou). I tak je třeba si uvědomit, že po boku Canvasu a 360ek je to po čase další čistě interaktivní formát.

A to navíc takový, který z vás dostane exaktní postoj. Černá vs. bílá, Ronaldo vs. Messi, Zeman vs. Drahoš. A přitom tahle možnost výběru je v tom hurikánu všech lajků, komentářů, sdílení a button kliků tak cenná a přehlížená komodita.

Vůbec bych se tak do budoucna nedivil, kdyby se Facebook Polls dočkaly značně větší pozornosti a verzatility (v první vlně pravděpodobně v oblíbené kombinaci s Facebook Groups nebo Messengerem). A já doufám, že se tak stane. Za Facebook více interaktivní a propojující!

Protože:

  • Co kdyby jste si mohli místo dvou možností jich vybrat deset? A z každé dělat nová reklamní publika.
  • A co kdyby každé pole mělo možnost prolinku, generování kuponu nebo sběru leadu?
  • Co kdyby se navíc všechny názory pro jednotlivé produkty „sbíraly“ do FB Shop sekce a byly z nich uživatelské názory s demografickým rozpadem?
  • A co kdyby se do nich rovnou implementoval nějaký e-shop a každé okýnko by byl jiný produkt. Jedním klikem byste si tak třeba objednali pizzu. Cože? Že už jsme příliš daleko? Dobře, zpátky na zem, ale myslím, že pointa je jasná.

Pojďme bilancovat.

Protože, jestli jste dočetli za bod 3, tak mě zajímá váš názor nebo váš výběr. A co ta obočí, jsou nějaká nahoře? Popostrčil jsem vás k dalším nápadům? Od toho jsou komenty tady dole. ⬇

Sdílet tento článek

Facebook