Televizi se podařilo zasáhnout miliardu lidí během 67 let. Smartphony to dokázaly za 5 let. Není větší analogie k tomu, jak rychle se vyvíjí sociální sítě. V článku najdete 3 myšlenky a 1 tip, které nás zaujaly na pražské konferenci Discover Facebook and Instagram.
Relevantní metriky pro váš business
Jestli chcete dělat na Facebooku prodeje, nesledujte kliky, nemá to žádnou souvislost. Hledejte relevanci pro cílovou skupinu a konverze přijdou. Jestli chcete dělat brand, nesledujte fanoušky a interakce, ale reach a klasické brandové metriky.
Televize vs. Mobil
Dle výzkumu jsou lidé při sledování televize o 60% více rozptýlení než při sledování mobilu. Je to dáno hlavně vzdáleností a rušivými vlivy, které se v zorném poli mohou naskytnout. Proto lidé na mobilu více interagují.
MOBIL MOBIL MOBIL
Slyšíme to pořád, 75 % přístupů na Facebook je z mobilu, poslední čtvrtletí tržby z mobilu opět zlomily rekord. Co s tím? Nepřemýšlejte o uživatelích na mobilu, ale přemýšlejte, jak se LIDÉ na mobilu chovají. Přizpůsobte tomu obsah: zkraťte copy na minimum, ověřte, že je vizuál čitelný a pokud vedete lidi na web, že je vhodný pro mobilní zařízení. A z druhé strany, zkuste klientovi prezentovat, jak budou kreativy vypadat právě na mobilním zařízení.
A tip na závěr
Máte video, které chcete prezentovat 4 různým cílovým skupinám. Jak docílit co nejvyššího počtu zhlédnutí? Zkuste 4 různé thumbnaily, specifické pro každou cílovou skupinu – minimální cena, žádná postprodukce, vyšší interakce a více zhlédnutí.