Zapněte si Snapchat a užijte si to. Už brzy se v této populární platformě uhnízdí první regulérní reklamy. Dle serveru Adweek totiž došlo ke spuštění největšího rozšíření této sociální sítě od jejího vzniku v roce 2011. Rozšíření, které umožní prokládat obsah na reklamou – stejně jako je tomu třeba na konkurenčním Facebooku. Co všechno o této masivní změně zatím víme?
Kdo na denní bázi používá Snapchat, dost možná si nedokáže živě představit, kam konkrétně do jeho svérázné aplikace mohou pasovat běžné reklamní formáty. Dle dostupných informací zapadnou reklamní bloky přímo do My Stories mezi snapy sledovaných snapchaterů. Řada uživatelů totiž sleduje vydané snapy v jednom dlouhém nepřerušovaném pásmu. Nevybírá si mezi uživateli, ale zhlédne postupně všechny přírůstky od veškerých odebíraných uživatelů. V průběhu sledování se vám tak mezi uživatelskými příspěvky objeví čas od času i reklama. Dle všeho by měla být přeskočitelná a zobrazovat se v přechodech mezi příběhy zcela náhodně.
Reklamy budou prokládat příběhy v My Stories.
Reklamní snapy pak budou mít na rozdíl od klasických fotek a videí v My Stories několik přidaných funkcí. Pokud uživatel vykoná určitou akci (například po snapu přejede prstem), bude mít možnost zhlédnout delší video nebo si přečíst příslušný článek. A to, stejně jako v případě Instant Articles na Facebooku, aniž by musel opouštět aplikaci Snapchat. Počítat můžeme také s reklamami nabízející instalaci různých aplikací, což je na platformě, která je jako jediná z velkých sociálních sítích “mobile-only”, pochopitelný krok s velkým potenciálem.
Společně s oznámením reklam byla představena i nová API, která firmám zpříjemní vytváření i analyzování kampaní. Firmy, které mají aktuálně k API přístup, se nazývají “Snapchat Partners”. “Ads Partners” zase budou moci vytvářet vlastní analytické nástroje pro firmy a konečně “Measurements Partners” se zaměří především na vyhodnocování a nalézání nových cest, kterak mohou firmy zaujmout své zákazníky. Kompletní přehled dosavadních partnerů nabízí kupříkladu portál Adweek.
Nové informace o plánovaných reklamních formátech ve Snapchatu tak jdou ruku v ruce s novým designem aplikace, který je k dispozici od minulého týdne. Už i v něm totiž Snapchat proložil do té doby zcela dominantní My Stories od sledovaných uživatelů výraznějšími Discover položkami svých partnerů.
A my jsme na implementaci reklam zvědaví, nejen z čistě profesiního, ale i uživatelského hlediska. Už nyní si klademe řadu otázek. Jak změní reklamy používání Snapchatu? A neotráví některé z aktuálních snapchaterů?
Odpovědi na otázky jsou nyní zřejmě blíže než si myslíme.