Novinky
Co nám naznačil World Emoji Day?

Co nám naznačil World Emoji Day?

V neděli 17. července jsme slavili tzv. World Emoji Day. Minuli jste ho? O nic jste nepřišli. Jen o jeden trendy hashtag na Twitteru a tweety plné zběsilých kombinací emotikonů. Tento novodobý svátek si dokonce vysloužil vlastní hymnu, twitterovou výzvu (aby lidé publikovali svých padesát nejoblíbenějších emotikonů) i vlastní událost na Facebooku, k níž se ve výsledku přidalo ani ne dvě stovky lidí. Ne, World Emoji Day neovládl internet. A podle oficiálních statistik Twitteru není ani divu. Vždyť se podívejte na statistiku nejtweetovanějších emotikonů v období 1. července 2015 – 30. června 2016.

https-%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F147188%2Fimage003

Tahle TOP 10 nejpopulárnějších emotikonů na Twitteru je jedna vydatná nuda. Pokud přičteme i známého smajlíka s ruměnci, vyjadřuje polovina z nich citové zabarvení lásky. Co nám to napovídá? Jakkoliv s emotikonami žijeme už léta, jsou uživatelé v jejich používání dost konzervativní. Z geografické mapky nejpoužívanějších emotikonů jsou pak znatelné některé výrazné kulturní rozdíly.

https-%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F147186%2FTopTweetedEmojisMap_Global

Zatímco vítězové Německa, Francie nebo Itálie nám nejsou nikterak vzdálení, překvapení jsme především dominancí zvláštního smutného smajlíka v Americe, Kanadě a Velké Británii. Vítězství hudby v roztančené Jižní Americe je pak doslova ikonické a skvěle reflektuje tamní kulturu.

I běžným pozorováním ať už osobních či firemních účtů si dovolíme tvrdit, že Češi jsou při používání široké škály emotikonů stále poměrně zdrženliví. Z emotikonů lze přitom při troše práce vytvořit i vcelku komplikovaný, vrstvený příběh. Stačí jen trochu představivosti a téměř jakákoliv věta lze nahradit obrázkovou smrští. Exemplární příklad nedávno předvedl na svém twitterovém účtu závodník Formule 1 Fernando Alonso. Vývoj zdravotního stavu zatím nikdy nikdo netweetnul s větší originalitou.

 

Alonsův tweet je vlastně senzační příklad toho, jak lze z relativně suché tiskové zprávy jednoduše vytvořit zábavný status, který baví. Na druhou stranu, pokud byste neměli tušení o tom, že měl Fernando Alonso v minulosti nějaké zdravotní problémy a že kvůli potížím s bolestmi hlavy vynechával i některé závody, zřejmě byste zpětně nebyli z tweetu dvakrát moudří.

Podobně jako mistr světa ve Formuli 1, byť s jednodušším posláním, jsme nedávno publikovali příspěvek pro našeho klienta Big Shock! Obyčejné poslání, že po napití Big Shocku! se vaše nálada rázem změní ze zamračené ve šťastnou, lze přeci prostřednictvím emotikon vyjádřit úplně jednoduše.

Prvních několik dní jsme se pod příspěvkem snažili s fanoušky bavit jen a pouze skrze emotikony. Jakkoliv je naše komunita hravá, vesele interaguje a ráda přistupuje na naše hry, na emotikonový pokec jsme čekali marně. Nepochybujeme o tom, že řada uživatelů stále pořádně neví, kde se dá výběr dostupných ikonek vůbec najít. Je tak pravděpodobné, že i proto se řada z nich stále drží symbolů, tvořených kombinací běžných klávesových znaků.

Ideálním formátem na prokládání běžného textu emotikonami je pak jednoznačně Instagram. Sociální médium, od kterého uživatelé spíše než informace očekávají zábavu a inspiraci. Pro hravé brandy jsou tak emotikony ideální možností, kterak oživit copywriting. Nahrazování slov příslušnými ikonkami, vytváření drobných a jednoduchých rébusů, zabavení publika nejen obrázkem, ale i nápaditou textací. Tak, jak komunikujeme třeba na Instagramu našeho klienta Ben & Jerry’s.

Image2

World Emoji Day jakoby k nám vyslal paradoxní signál. Uživatelé zařazují různorodé emotikony do své řeči pomaleji, než bychom byli ještě před rokem čekali. A potenciál emotikonů v běžné komunikaci, a teď míříme nejen na soukromé, ale i na firemní účty, je stále velmi vysoký. Všichni přeci chceme naší komunikací bavit. A nápadité využití emotikonů je jedním ze způsobů, jak zaujmout.

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím