Novinky
3 zbraně, kterými Instagram Stories válcuje Snapchat

3 zbraně, kterými Instagram Stories válcuje Snapchat

„Kopírka Snapchatu, nedostatek vlastní invence, zničení kouzla Instagramu, zbytečnost.“ Facebook teprve před několika hodinami oznámil a rovnou nasadil novou funkci Instagramu – Stories – tedy funkci, která zcela bez skrupulí instaluje do populární obrázkové platformy esenci konkurenčního Snapchatu. A jak se již během oznamování dalo očekávat, setkal se s negativními reakcemi z různých koutů internetu. Komunikaci Instagram Stories jsme ihned po vydání vyzkoušeli na instagramovém účtu @benandjerryscz a dali dohromady trojici důvodů, proč by měly firmy zvažovat upřednostnění Instagram Stories oproti vstupu na Snapchat.

 

1. Uspořené peníze na akvizici fanoušků

Jednou z nejtěžších disciplín při vstupu značky na Snapchat, je rozhodně získání nezanedbatelného množství fanoušků. Když jsme z kraje roku vstupovali na Snapchat se značkou Big Shock!, měli jsme na Facebooku a Instagramu již slušně rozjetou aktivní komunitu. Komunitu, kterou jsme tímto svým krokem museli znovu přesvědčovat, aby si nás přidala na další sociální síti. Jakkoliv se zpráva o vstupu značky Big Shock! na Snapchat šířila virálně, akvizice prvních tisíců znamenala i značnou investici do Facebookových reklam, v nichž jsme profil představovali.

Na Instagramu však řada firem disponuje již nyní počtem fanoušků i v řádech tisíců. Tedy takovým počtem, na jehož akvizici pro Snapchat je třeba investovat nemalou sumu. Facebook tak třímá ohromný trumf pro firmy s aktivním profilem na Instagramu, které uvažují nad vstupem na Snapchat. Finanční i časové náklady pro sbírání fanoušků se totiž díky Instagram Stories v podstatě mažou.

2. Zvýšení kompaktnosti komunikace

Komunikace značky na vícero sociálních sítích s sebou pochopitelně přináší i jistou roztříštěnost. Pokud totiž plánujete něco fakt velkého na Snapchatu, přirozeně o tom dáte vědět i na ostatních kanálech. Pokud se místo Snapchatu rozhodnete pro Instagram Stories, komunikace bude rázem o něco kompaktnější. Posty v Instagram Stories lze podporovat skrze klasické příspěvky na Instagramu a zastřešit tak „řadu momentek“ třeba jednou pohlednou „oficiální fotkou“.

Možnosti této kombinace budeme společně se všemi uživateli na světě teprve objevovat. Už nyní si však dokážeme představit pomyslnou spolupráci klasického postu se sérií obrázků či videí ve Stories. Například na našem klientovi Ben and Jerry’s bychom mohli do feedu nasadit obrázek dezertu s využitím zmrzliny. No a ve Stories by takovému příspěvku mohl předcházet detailní postup, jak jsme takový dezert připravovali.

sutra

3. Možnost vybrat si, koho oslovit

Instagram Stories je právě narozené dítě s dosud nevyvinutými schopnostmi. Přesto již v první verzi vidíme potenciál, který zároveň chápeme jako velký trumf v porovnání s My Stories na Snapchatu. Pokud přidáte příspěvek do Instagram Stories a následně kliknete na tři svislé tečky v pravém dolním rohu, můžete označit uživatele, pro něž bude dané Story neviditelné. Prozatím je tato funkce ideální třeba pro případy, kdy nechcete, „aby vaše máma viděla choulostivé záběry z páteční pijatiky“. Dovedeme si však představit, že si budeme uživatele soukromě kastovat do různých skupin a mířit Stories třeba jen na jednu z vybraných.

Jak to může vypadat v praxi? Na klientovi Corny bychom si kupříkladu seřadili followery, jejichž obsah se primárně zabývá módou, další, jejichž příspěvky spojuje téma fitness nebo gastronomie všeho druhu. Naše Story, v němž se zaměříme na tyčinku Corny Protein v posilovně, bychom pak sestavili pro followery s fitness zájmy a ostatním bychom Story zneviditelnili. Marketing v sociálních sítích spěje k maximální relevanci obsahu a Instagram Stories by v tomto ohledu mohl zasadit Snapchatu direkt.

A co zatím říkáme na Instagram Stories?

Uvědomujeme si jeho potenciál, a vybranou trojici důvodů považujeme za dostatečně relevantní motiv k zařazení Instagram Stories do svých plánů. Kdo dosud nerozjel svoji suverénní komunikaci na Snapchatu a zároveň touží po zachycování denních momentek, tomu gratulujeme k zamotané hlavě. A těšíme se, co Snapchat s touto hozenou rukavicí od social media giganta udělá.

A co na něj říkáte vy?

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím