Už před měsícem se k nám donesla zpráva o tom, že Facebook vyslyšel naše mnohaleté prosby. Ano, bude možné promovat příspěvky z Instagram profilu. Zdánlivě jednoduchá funkce, která je na Facebooku od nepaměti, byla pro Instagram dlouhé roky jen snem. Nyní je tato funkce již i v českých Business Managerech a tak servírujeme první dojmy a poznatky z jejího využití.
Well, well. K čemu to je vlastně dobré?
I když je poslední roky trendem spíše opouštět optimalizaci na engagement, stále jsme se od ní nedokázali oprostit úplně. Nic proti tomu. Co si budeme vykládat, příspěvek se srdíčky a komentáři vypadá na firemní nástěnce prostě tak nějak líp. A koneckonců i u soutěží, kde přímo potřebujeme, aby uživatelé interagovali, je tento účel reklamy k nezaplacení. Post Engagement má prostě v kampaňovém mixu stále své místo, byť již to dávno nejde o místo první. Je dobrý tedy nejen pro soutěže, ale řekněme si to otevřeně: business profil rázem vypadá pohledněji, když jeho příspěvky neolajkuje jen pár zaměstnanců příslušné agentury.
No a byl by hřích v našem článku opomenout e-shopy. S příchodem Instagram Shopping je možnost propagovat příspěvky ze stránky velice přínosná. Ruku na srdce, nakoupíte raději na základě příspěvku s pěti nebo s pěti tisíci srdíčky?
Kde to celé nastavit?
Do Správce reklam byla tato možnost přidána velice citlivě a nativně. V nastavení reklamy u „Použít existující příspěvek“ vidíme po rozkliknutí vedle příspěvků ikonku Facebooku nebo Instagramu. Jasně tedy vidíme, zda propagujeme post uveřejněný na Facebooku či na Instagramovém profilu.
Jaký typ kampaně mám zvolit?
Propagovat příspěvek z IG profilu lze přes účely kampaní Post Engagement, Video Views, Brand Awareness a Reach kampaně. Konverzní kampaně bohužel využívat nelze.
Formáty jsou zatím omezené jen na single foto a video. Carousely si tedy ještě nezapromujete. U videí je zase důležité nezapomenout na to, že u Instagramu je maximální délka videa 60 sekund.
Nezkreslí mi to statistiky?
Ve svém Instagramovém profilu statistiky z reklam neuvidíte, jen se připravte na záplavu upozornění o nových zapojeních uživatelů. Z mého pohledu je to dobrý kompromis. Za pár korun nyní dokážete vyrobit post, který bude mít klidně i 3x tolik srdíček, než všechny vaše ostatní. Kdyby se však tato čísla promítla do analytik Instagramového profilu, vaše dlouhodobé analýzy by to výrazně zkreslilo. Ve svých Instagram Insights v aplikaci tak vidíte stále jen organická čísla. Běžný uživatel ale vidí komentáře a srdíčka u postu dohromady za organic i reklamu.
Error sem, error tam.
Jak to u novinek bývá, neobejdou se bez průvodních chybek. Jedna z těch méně příjemných je bug při duplikování reklam. Po zduplikování sady reklam/reklamy se mi opakovaně vyresetovalo nastavení Instagram stránky, a v nové reklamě tak bylo potřeba opět najít a vybrat stránku a příspěvek. Při práci s více reklamami je to dost zpomalující.
Druhý problém, který ale později zmizel, jsem zaznamenal u propagace videí. Pokud propagujete video z Instagram profilu, musí se nejdříve nahrát do Business Manageru. To by se sice mělo dít úplně automaticky, ale občas to trvá nebo hází errory.
Otázkou pro delší diskuzi je, zda tato funkce neumožní některým podvodným inzerentům vytvořit důvěryhodné profily či influencerům nafukovat jejich organické dosahy pro vnější svět. Díky jasnému rozdělení analytik na placené (v BM) a organické (v appce) ale věřím, že tato funkce zlepší mnoho kampaní a strategií značek a jejich profily budou vypadat živěji než dříve.
A co vy? Už jste tuto funkci také zkusili?