Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Případovky
Případovka: Huawei Mate 10 – Čím podtrhnout výjimečnost?

Případovka: Huawei Mate 10 – Čím podtrhnout výjimečnost?

Koncem roku 2017 jsme se v Socialsharks zabývali výjimečností. Pro klienta Huawei jsme totiž představovali telefon Mate 10 Pro a Mate 10 Lite se sloganem #takvyjimecny. Možná jste o výjimečnosti telefonů slyšeli i v televizní reklamě. Co dělá výjimečné výjimečnými? Co jim dává sílu se odlišovat? Co z nich dělá ikony? Huawei v něm představilo takové ikony světového formátu jako jsou fotbalista Robert Lewandowski, fotograf Manfred Baumann nebo světová supermodelka Catrinel Menghia.

Ostatně, podívejte se sami.

Při launchi nové řady Huawei Mate 10 v Čechách a na Slovensku jsme tak stáli na jasné výchozí pozici. Lokalizovat myšlenku výjimečnosti a zachovat přitom důraz na jednotlivé unikátní vlastnosti telefonu. Na první procesor s umělou inteligencí na světě, na jeho elegantní design, vynikající fotoaparát, rychlost a výkonnost uživatelského prostředí.

Jakou cestu a proč jsme ji zvolili? A jaký efekt naše kampaň přinesla?

Každý se může cítit výjimečně

Výjimečnost jako taková může v jistých konotacích působit kapku svrchovaně. Zvlášť v případech, kdy „pár výjimečných shlíží seshora na ostatní nevýjimečné“. Bylo nám jasné, že takové připodobnění je pro nás s Huawei naprosto vyloučené. I proto jsme se primárně zaměřili na výjimečnost jako součást lidského života. Na pocity, kdy se cítíme výjimečně. Když jsme v objetí člověka, který nás miluje. Když si pořídíme věc, po níž toužíme. Když se dobře oblékneme a jsme prostě skvostní.

Naší myšlence kampaně #takvyjimecny tedy dominoval pocit. Pocit, ke kterému lidé vzhlíží, vyhledávají ho, snaží se mu přiblížit. Pocit vlastní výjimečnosti, ať už se jedná o sport, módu nebo kariéru. Výjimečnosti v nejlepším oblečení, které máte v šatníku. Výjimečnosti spojené se zdravou ambicí. Výjimečnosti inspirativní. Výjimečnosti s telefonem Huawei Mate 10 Pro. Tím zdaleka nejlepším telefonem, který Huawei kdy vyrobil.

Představujeme Ligu výjimečných

Klíčové prvky naší kampaně byly dvě. 11 zvolených nositelů myšlenky výjimečnosti, a videoformáty, které dominovaly sociálním sítím.

Práce s ambasadory pro nás byla vzhledem k užité cestě extrémně důležitá. Pro koncept výjimečnosti jsme tak diverzifikovali zájmy, povolání i cílové skupiny mezi deset československých osobností, s nimiž jsme pracovali v onlinové části kampaně. Podstatná pro nás byla jejich různost, nikoliv počet sledujících.

A tak zatímco mezi „social media heroes“ dominoval kupříkladu Kazma, bloggerka Andula, hudebník Adam Mišík nebo modelka Nikol Švantnerová, mysleli jsme i na sice menší, ale o to pevnější zájmové skupiny. Do desatera se tak přidal například fotbalový freestylista Jan Weber, závodnice Ollie Roučková, pilot Martin Šonka nebo průkopník chytrých domácností Jan Průcha.

Pro každého z nich je ostatně výjimečným něco jiného. Zatímco někdo se cítí výjimečně na pódiu plném reflektorů, druhý v pilotní kabině. Výjimečnost našich osobností jsme tak propojili s výjimečnými vlastnostmi mobilního telefonu. Zatímco Martina Šonka symbolizoval rychlost Huawei Mate 10 Pro, Ollie Roučková jeho výdrž, Andula design, tanečník Laci Strike zase dynamiku uživatelského prostředí.

Pozornost různými kanály

Jedenáct výrazných osobností je pro jednu kampaň slušné sousto. My jsme však deset z nich pozvali do studia a natočili s nimi dynamická videa pro Facebook, YouTube a Instagram. Před každým představením dalšího člena Ligy Výjimečných jsme nepodcenili správný teasing. Lidé na Facebooku Huawei mohli na základě siluety hádat, kdo se jim představí jako další. Když uhodli, následovali jsme jejich tipy hlavním videem.

V něm se naše Liga představila ve svých nejlepších šatech. Zkrátka tak, aby se i osobnosti jako takové cítily při natáčení výjimečně.

Myšlenku výjimečného telefonu pak jednotlivé osobnosti rozvíjely i na svých osobních sociálních sítích. O telefon Huawei Mate 10 Lite si tak mohli fanoušci jednotlivých osobností zahrát na Instagramu. V soutěži o „vstupenku do Ligy výjimečných“ si naše liga postupně předávala štafetu, a vybraní ambasadoři pak připravili unikátní, sobě padnoucí podobu soutěže.

Kazma například taštičku s telefonem zavěsil uprostřed pražské Letné a poukázal tak na pevné propojení aktuálnosti Instagramu a možných off-linových aktivit.

Snímek obrazovky 2018-03-08 v 11.13.42

Cože?

Že vám v našem článku nějak nesedí počty?

Že jsme několikrát zmínili jedenáct lidí, kteří byli součástí Ligy Výjimečných, a zároveň jsme se bavili o deseti využitých osobnostech v digitální fázi kampaně? Máte pravdu! Pomyslnou fotbalovou jedenáctku kampaně totiž završil paradoxně hokejista – kladenský mazák Jaromír Jágr. Ten myšlenku #takvyjimecny zastřešoval na offlinových plochách. A nepochybujeme, že jste jeho kličku mezi variantami Lite a Pro viděli na vlastní oči i vy.

KV_Jagr_Mate10Series_horizontal

A jak se kampani vlastně dařilo?

Během pouhého jednoho měsíce, tedy prosince 2017, jsme v rámci digitální aktivace oslovili na Facebooku přes 3 600 000 unikátních uživatelů. Vzhledem k variabilitě obsahu, řadě videí a kreativ, jsme v rámci naší kampaně zaznamenali dokonce přes 37 000 000 zobrazení jakéhokoliv Huawei obsahu pod taktovkou #takvyjimecny. Jedná se navíc pouze o výsledky reklamy na Facebooku, bez započtení zásahu ambasadorů na osobním profilech a výkonu dalších kanálů.

Jak se dařilo na nich?

To vám rádi shrneme v doprovodném videu.

Kampaň #takvyjimecny pro nás znamenala propojení jedné myšlenky v rámci digitálních i offlinových aktivit. Díky postupné práci s videi s jednotlivými osobnostmi z Ligy výjimečných jsme kladli výrazný důraz na precizní práci s reklamou. Cílení jsme totiž ovlivňovali nejen na základě možné aspirace daného uživatele ke konkrétní osobnosti, ale taktéž, díky dominanci videového formátu, na základě zájmu uživatelů o daná videa.

Dobré výsledky kampaně podpořila především precizní skladba ambasadorů, která čítala jak známé osobnosti internetového světa, tak mikroinfluencery s podstatně nižší, ale o to věrnější armádou příznivců. Radíme dobře. Nevybírejte pro své kampaně pouze zájmově obdobné influencery. V inzerci si pak cílová publika budou konkurovat a vaše reklamy pak budou logicky dražší.

Výjimečnost totiž spočívá u každého v něčem jiném.

A to bylo ostatně i motivem naší kampaně.

Sdílet tento článek
  • Adéla Lišková

    Chybí tam zásadní informace, kolik z nich v reálu používá iphone :))

Facebook