Ačkoliv Instagram Ads budou v Česku dostupné až 30. září, my jsme si je už stihli otestovat u našeho klienta Big Shock!. A jaké jsou naše dojmy?
Zatím lze cílit jen na Austrálii, Brazílii, Kanadu, Francii, USA, UK nebo Německo a právě poslední zmíněná země byla ta, kde jsme inzerci testovali, jelikož tam BigShock! nyní expanduje.
Rozhraní reklam a cílení lze nastavit přes Instagram API a nástroj Power editor. Nastavování reklamy přes Power Editor je proto velmi intuitivní a nijak se neliší od nastavení reklamy na Facebooku. Velikosti cílových skupin jsou razantně menší než při cílení na Facebooku, proto tomu bude třeba přizpůsobit investice.
Promovali jsme 2 různé příspěvky energeťáku Big Shock! v Německu. A jaké byly naše výsledky?
CPM | Engagement Rate | |
Big Shock! na ledu | 102 Kč | 2,38% |
Big Shock! na grilu | 60 Kč | 6,02% |
Na Instagramu šlo vždy o autentický obsah uživatelů a ten bude v reklamě hrát klíčovou roli. Mezi dvěma testovanými posty, kde jeden je udělán jako montáž ve Photoshopu (BS! na ledu) a druhý jako obyčejná fotka z mobilu (BS! na grilu), byl rozdíl v engagementu více než dvojnásobný.
Průměrná CPM | |
Big Shock! FB kampaň v Česku | 45 Kč |
Big Shock! FB kampaň v Německu | 125 Kč |
U ceny za zobrazení jsme se na Instagramu v Německu dostali někde mezi naše Facebookové kampaně v Česku a Německu. Instagram v Česku proto může být levnější médium. Těžko ovšem předvídat, jaká bude situace, až na trh vstoupí více inzerentů (pravděpodobně horší).
Zatím lze inzerovat jen tak, že je cílem kliknutí na stránku, stažení mobilní aplikace nebo shlédnutí videa, ale díky provázanosti s Facebookem se v budoucnu můžeme těšit na atraktivnější formáty jako Multi-Product Ads, více tlačítek a s tím související další formáty reklamy.
Instagram Ads se nám líbí. Je zde znatelně vyšší engagement než na Facebooku. Jak doporučuje samotný Instagram, bude zde hrát velkou roli kvalitní autentický uživatelský obsah. Těm, kteří mají na Instagramu svou cílovku, reklamy na této platformě určitě doporučujeme.