Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Novinky
Xeroxův případ: Ještě víc muziky v 5 tipech!

Xeroxův případ: Ještě víc muziky v 5 tipech!

Klient by si měl ze spolupráce s agenturou ideálně odnést krom výsledků také další zkušenosti, které mu pomůžou rozvíjet značku. Je velmi frustrující, když žádné rady ani pokusy předat kus know-how nepadají na úrodnou půdu. Tohle ale není “hejtovací” článek. Naopak. Tohle je “pidi-kejska” o tom, jak to hezky funguje, když si někdo nechá poradit. Jste-li interpret, pak zpozorněte:

Když přinášíte “hmatatelné” výsledky, lidé vás začnou sami vyhledávat. Za mnou teď chodí čím dál více kapel – jak jinak! Hudební rybníček je malinký a word-of-mouth tu letí rychle jako šíp z odrhováku od Sebastiana. Prvotní dotaz na takové schůzce obvykle zní: “Co se dá dělat, aby kapelu sledovalo na Facebooku víc lidí?” Jedno řešení je samozřejmě reklama. Ale ta občas nezájem fanoušků nevyřeší. Často pomůže obyčejná revize komunikace a zapracování několika tipů. Jedna kapela si moje tipy skutečně vzala k srdci a na začátku roku zásadně proměnila způsob komunikace. Jak to dopadlo?

blogk2

Zdroj: Zoomsphere analýza

Změna interakcí na grafu je tak patrná, že jí nejde ignorovat. Můžete namítnout, že to nejsou žádná velká čísla, ale důležité je, že se bavíme jen o organickém narůstu interakcí. A nejen toho…

blogk

Zdroj: Zoomsphere analýza

…současně se zvýšeným zájmem o příspěvky stránky zaznamenala kapela i zvýšený zájem o kapelu jako takovou, tedy o “lajk” stránce. Přitom k výraznému posunu stačilo implementovat pár tipů, které nemusí platit zdaleka jen pro stránky kapel. Takže:

5 tisíckrát řečených (a stejně ignorovaných) tipů:

Fanoušci se tvoří (také) offline

Pokud váš produkt nebo služba opravdu reálně existuje, je vaše působení mimo sociální sítě naprosto zásadní pro to, abyste nejen získali, ale i udrželi fanoušky. Pro kapelu to platí dvojnásob. Pokud nedáváte lidem během koncertů důvod, aby vás sledovali online, mrháte příležitostí. Foťte se s nimi, tvořte výzvy a soutěže, kde vás budou označovat, sledovat… I taková pitomost jako je foto-stěna vám může vodit fanoušky, zatímco se věnujete úplně něčemu jinému. Třeba hraní.

Mluvte s fanoušky (proboha!)

Vaši fanoušci se o vás zajímají. Proto vás přece sledují. Vy ale musíte projevit zájem taky. Když si někdo najde čas, aby vám napsal, byť jen do komentáře, vraťte mu ho! A nezůstaňte jen u strohé odpovědi. Stimulujte konverzaci, odpovězte další otázkou… S každým komentářem vám stoupá organický zásah a proto to přece děláte!


Fanoušek: “Super video!”
Obyč odpověď: “Děkujeme!”
Lepší odpověď:  “Děkujeme. Mrkni taky na ostatní a dej nám vědět, jak se ti líbí! :)”
Super mega giga odpověď: “Dík! Schválně: poznal jsi, kde se natáčela první část? :D”

Výsledek obrázku pro love buggs

Dejte lidem nakouknout do zákulisí

Odměňte lidi za to, že vás sledují a ukažte jim něco, co se jinde nedovědí. Nedávno jsme ukazovali výsledky doporučení pro síť Ambiente. Nejpopulárnější příspěvek byla fotka spícího provozního v kanceláři po náročné směně. Bylo to lidské, upřímné a zábavné. Ideální obsah.

Hrajte si!

Zapomeňte na předsudky vůči sociálním sítím a používejte je tak, jak to dělá vaše cílová skupina. Foťte bláznivé fotky, používejte filtry, Boomerang u Instagramu (nemáte Instagram?!), live-streamujte, zkrátka probuďte v sobě puberťáky. Dejte lidem obsah tak, jak jsou zvyklý ho vídat u svých kamarádů. Buďte jejich kamarádi!

Nebojte se amatérsky tvořeného obsahu!

Promo fotky a profi videa jsou pro vaše obchodní partnery. Uživatelé na sítích jsou naopak zvyklí konzumovat na mobil natočená videa na výšku a lehce rozmazané a špatně nasvícené fotky. Pokud bude obsah zajímavý, lidé vám odpustí formu. Cover fotka a profilovka musí být profi. Obsah ne.

Zdá se vám některý bod proti srsti? Ten pocit je potřeba překonat. Že tyhle věci fungují si můžete lehce změřit díky přehledům Facebooku nebo externím analytickým nástrojům. Udělejte to. A začněte teď!

Sdílet tento článek

Facebook