Máme tu druhou část naší minisérie “Z Youtubera markeťákem”. Tentokrát, jak už bylo avizováno, se dozvíme více o životě Social media specialisty v akvárku od Terezy Čencové aka LuxyLady2. Terka s námi zatím v akvárku plave jen dva měsíce, ale i za tak krátkou dobu měla možnost nakouknout do hlubin marketingu na sociálních sítích a shrnout tak své dojmy z obou břehů.
Terka na svém YouTube kanále sdílí nejen beauty tipy, ale také lifestyle témata a novinky. A u nás se každé osobní prezentaci a práci na osobním brandingu fandí. Přečtěte si, co nám prozradila o své cestě od vlogování k marketingu.
Jak jsi začínala s vlogováním?
Nejdřív jsem začala s psaným blogem, ale strašně mě lákalo být “před kamerou” a říkala jsem si, že jsem tak strašně ukecaná a živá, že to prostě zkusím. Sedla jsem si a natočila jsem první video na iPad. Bylo šílené, ale lidem se líbilo a volali po dalších videích. 🙂
Jak ses dostala od vlogování k marketingu?
I díky YT jsem měla možnost spolupracovat s mnoha známými a zajímavými firmami a značkami. Spolupodílela jsem se na různých akcích a kampaních a potkávala zajímavé lidi. Na druhou stranu jsem ale vždy věděla, že chci dělat marketing. Proto VŠ tohoto zaměření pro mě byla jasná volba. Spíš jsem si potřebovala ujasnit, jakým směrem a odvětvím marketingu chci jít.
Co obnáší práce jako Social Media Specialist?
Ono to opravdu není jen vymyslet obrázek a hodit ho na timeline. Je to mnohem víc. Je tam od všeho trochu. Musíme být trochu manažery, kteří hlídají termíny, zadávají úkoly a vymýšlí různé nové strategie. Jsme i copíkama, kteří vymýšlí, jak zaujmout lidi prostřednictvím slov. Taky musíme být ads specialisti, vyznat se v číslech, a umět si nastavit reklamu. Zkrátka musíme být multifunkční. A to mě na tom baví.
Jak zvládáš spojovat vlogování a práci v social media agentuře?
Přiznám se, že mi to dělá trochu problém. Je to pro mě velmi náročné časově, protože kromě práce a videí mám ještě školu, kterou letos dokončuji, velkou bandu kamarádů, přítele, rodinu a domácnost. Takže se nestává moc často, že mám volný čas. A jelikož jsem dřív byla zvyklá pracovat více „free“ a méně hodin, je to pro mě docela náročné pracovat každý den a po celý den.
Dalo by se uživit jen jako youtuber? Jak je to v ČR ve srovnání se zahraničím?
Je to přesně tak, jak minule popisoval Pavel. Dá se to, ale je to full time job a do budoucna je nejistý.
Jak důležité je rychle reagovat na nové trendy a vývoj na sociálních sítích?
Myslím si, že se jedná o jednu z nejdůležitějších věcí na této práci. Proto je dobré sledovat různé stránky, tipy, konference atd. Zkrátka vše, co by pro nás na sociálních sítích mohlo mít nějakou váhu nebo by nás to někam posunulo. Proto se mi líbí pondělní porady, které přináší různé tipy na dobré vymoženosti a novinky z tohoto světa.
Bonus: Jaký je život v akvárku?
Já jsem tady moc spokojená. Jsem hrozně ráda, že mi žraloci dali příležitost plavat s nimi. Moc si to užívám!