Na Facebook Bootcamp existují dva druhy přednášek. Jedny o kreativách a tvoření toho nejpoutavějšího obsahu. Druhé zase o reklamách, aukcích a konverzích. Ani na tom pražském, který se odehrál 22. března v Bio Oko, a měli jsme tu čest se na něj jako zástupci agentury podívat, tomu nebylo jinak. Zástupci Facebooku přesto hned několikrát zmínili, jak jsou tyto dvě tváře social media managementu provázané a vzájemně nezastupitelné. Magda Wiewiorowska tento vztah demonstrovala na příkladu skóre relevance u reklam. To je totiž kombinací nejen velmi dobrého cílení a správné segmentace, ale i poutavé a vhodné kreativy.
Milena Baeva zas hned z úvodu své přednášky „Powerfully Connecting with Customers“ připomněla, jak vypadaly internetové reklamy na počátku milénia. Křiklavé barvy, výrazné písmo a velmi heslovitá struktura. V průběhu svého bloku však správně zmínila, že rozdíl mezi někdejší bannerovou reklamou a tou aktuální na Facebooku není jen otázkou vizuální. Zatímco kdysi se jednou reklamou mířilo na všechny, nyní je nezanedbatelnou položkou reklamy její relevance a oslovení správného publika. Ať už na Bootcampu prezentoval kterýkoliv z šesti přednášejících, téma správné segmentace a kooperace kreativní části s tou výkonnostní se prolínalo všemi kapitolami.
Kromě výše zmíněného objímal veškerá prezentovaná témata ještě jeden prvek. Mobilní telefon. To nejosobnější zařízení každého z nás se stalo dle očekávání klíčovým předmětem Bootcampu. Jak poznamenal správně Robert Bednarski, mobilních zařízení je na světě více než lidí. A při tvorbě obsahu na sociálních sítích je zapotřebí na uživatele mobilních telefonů myslet prioritně. Lidé již na sociálních sítích nevyhledávají, nýbrž objevují. Počítají s okamžitostí obsahu, zprávami z první ruky, komentování aktuálních témat, ale i s vizuální bohatostí. Co to znamená pro nás jako tvůrce obsahu? Důraz nejen na atraktivitu příspěvků, ale i stále rostoucí trend vytvářet příspěvky takříkajíc za pochodu. Nespoléhat se na dlouhodobé redakční plány nýbrž komunikovat „teď a tady“.
Co se týče samotných kreativ, Rustam Ziganshin ve svém bloku ukázal povedené příklady gifů, videí a interaktivního obsahu, nabývajícího na sociálních sítích vyšší a vyšší důležitosti. Vysoký zájem o nové, interaktivní formáty na Facebooku ostatně zaznamenáváme dnes a denně. Důkazem budiž například naše úspěšná aplikace reklamního formátu Canvas pro klienta Teta Drogerie anebo velmi populární gify pro klienta Big Shock!, které jsme vzhledem ke kladnému přijetím zařadili mezi běžnou komunikaci.
V případě videoobsahu pak Ziganshin opakovaně zdůrazňoval jednu konkrétní věc. Je zapotřebí počítat s tím, že lidé na mobilu konzumují obsah často beze zvuku. Video tak mnohem více než v televizi musí zaujmout svým obrazem. Ztrácí se podstatná část sdělení v případě, že videu vypnete zvuk? Potom není vhodné ho publikovat.
Mobil jako médium první volby. Dynamika obsahu a jeho zobrazení na mobilních zařízeních. Personalizovaný obsah i úzká spolupráce kreativce a reklamního specialisty. Facebook Bootcamp nám v milé přítomnosti známých tváří představil aktuální trendy přímo z kuchyně a zároveň nás utvrdil, že jsme se vydali tím správným směrem.