Ať už brouzdáte kdekoliv na internetu, je velká šance, že jste na pár příkladů narazili. Jestli si to nemyslíte, zde vám osvětlím, co všechno motion grafika je a kde jste jí všude mohli vidět.
Motion grafika je vlastně pohyblivé znázornění všelijakých problémů nebo nejčastěji dat a dá se říci, že kdykoliv zahlédnete graf v televizi, je to právě motion grafika.
Nejdůležitější prvek v dobré motion grafice je přesnost a zároveň atraktivnost samotného zobrazení dat. Zkrátka vyjádřit co nejlépe podstatu odpovídajícím grafickým vzhledem. Konkrétní ztvárnění je ale zcela na vás. Ty nejlepší z nich pak zaujmou na první pohled. Používají syté barvy k zdůraznění důležitých informací a tlumené pro průvodní prvky, aby byly dostatečně kontrastní a umožnily dobrou orientaci. Ale i přes atraktivní zvolení barev se může vaše hezká animace zbortit jako hrad z karet.
Plynulá návaznost důležité informace na další je základní stavební kámen číslo dva. Tempo, náladu, hudbu, důraz a další znaky kvalitní motion grafiky vám můžu přiblížit příště. Všechny zmíněné prvky každopádně vedou k tomu, že je Motion grafika stále populárnější.
PROČ MOTION GRAFIKA?
Přiznejme si to. Lidé zlenivěli a obsah se vyvíjí k snadnému dodání informací konzumní společnosti. Blogy se mění na vlog, a proto komunikace s masami lidí spěje ke koncentraci informací do mluveného projevu za spolupráce s plynoucím a zajímavým vizuálem.
Kvalitní videa jsou tvořená a sledovaná dennodenně. Na síť YouTube se nahrávají desítky hodin video materiálu za minutu. To je opravdu velké množství nového obsahu. A každý z vás si jistě přizná, že ho nebaví koukat na dlouhá videa. Krátkou metráží se proto snižuje šance, že přetočíte video přes důležitou část. A právě zde správně zpracovaná a výstižná motion grafika přichází na scénu.
Ta je perfektním kompromisem v otázce množství obsahu vs. délka videa. Takto tvořená videa jsou kratší, ale zároveň sdělují svoji podstatu jednoduše a efektivně.
Lidé vnímají svět z 80 % očima, a vzhledem k tomu si dokážou daleko lépe představit situaci propojením mluvy nebo četby s doprovodnými obrázky.
Podle průzkumů společnosti Invodo průměrný uživatel internetu zhlédne okolo 19 hodin internetového video obsahu za měsíc. Pro účely on-line nakupování 60 % z nich sleduje videa s produkty. A kvůli nim se z nich stávají o 174 % častěji potenciální kupci.
Jinými slovy, motion videa vystihují aktuálně všechno, co si můžete pod marketingovým obsahem představit.