Novinky
Média v pohybu aneb motion grafika

Média v pohybu aneb motion grafika

Ať už brouzdáte kdekoliv na internetu, je velká šance, že jste na pár příkladů narazili. Jestli si to nemyslíte, zde vám osvětlím, co všechno motion grafika je a kde jste jí všude mohli vidět.

Motion grafika je vlastně pohyblivé znázornění všelijakých problémů nebo nejčastěji dat a dá se říci, že kdykoliv zahlédnete graf v televizi, je to právě motion grafika.

Nejdůležitější prvek v dobré motion grafice je přesnost a zároveň atraktivnost samotného zobrazení dat. Zkrátka vyjádřit co nejlépe podstatu odpovídajícím grafickým vzhledem. Konkrétní ztvárnění je ale zcela na vás. Ty nejlepší z nich pak zaujmou na první pohled. Používají syté barvy k zdůraznění důležitých informací a tlumené pro průvodní prvky, aby byly dostatečně kontrastní a umožnily dobrou orientaci. Ale i přes atraktivní zvolení barev se může vaše hezká animace zbortit jako hrad z karet.

Plynulá návaznost důležité informace na další je základní stavební kámen číslo dva. Tempo, náladu, hudbu, důraz a další znaky kvalitní motion grafiky vám můžu přiblížit příště. Všechny zmíněné prvky každopádně vedou k tomu, že je Motion grafika stále populárnější.

PROČ MOTION GRAFIKA?

Přiznejme si to. Lidé zlenivěli a obsah se vyvíjí k snadnému dodání informací konzumní společnosti. Blogy se mění na vlog, a proto komunikace s masami lidí spěje ke koncentraci informací do mluveného projevu za spolupráce s plynoucím a zajímavým vizuálem.

Kvalitní videa jsou tvořená a sledovaná dennodenně. Na síť YouTube se nahrávají desítky hodin video materiálu za minutu. To je opravdu velké množství nového obsahu. A každý z vás si jistě přizná, že ho nebaví koukat na dlouhá videa. Krátkou metráží se proto snižuje šance, že přetočíte video přes důležitou část. A právě zde správně zpracovaná a výstižná motion grafika přichází na scénu.

Ta je perfektním kompromisem v otázce množství obsahu vs. délka videa. Takto tvořená videa jsou kratší, ale zároveň sdělují svoji podstatu jednoduše a efektivně.

Lidé vnímají svět z 80 % očima, a vzhledem k tomu si dokážou daleko lépe představit situaci propojením mluvy nebo četby s doprovodnými obrázky.

Podle průzkumů společnosti Invodo průměrný uživatel internetu zhlédne okolo 19 hodin internetového video obsahu za měsíc. Pro účely on-line nakupování 60 % z nich sleduje videa s produkty. A kvůli nim se z nich stávají o 174 % častěji potenciální kupci.

Jinými slovy, motion videa vystihují aktuálně všechno, co si můžete pod marketingovým obsahem představit.

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím