Inspirace
Jak jsme na Snapchatu rozdávali mikiny

Jak jsme na Snapchatu rozdávali mikiny

V článku Když je produkt hrdinou jsme líčili, v čem konkrétně tkví kouzlo používání Snapchatu pro brandové účely. Vzývali jsme nenucenost obsahu, upřímnost sdělení, přímou komunikaci s lidmi a důraz na komentování aktuálního dění. A rovněž jsme zmiňovali, že pokud chce značka vstoupit na Snapchat, musí zapomenout na obvyklosti marketingu na sociálních sítích.

Vezměme si třeba soutěže – běžnou součást brandové komunikace na Facebooku a Instagramu. Jaká je běžná praxe? V Den D vydat oznamovací příspěvek, a pak již se založenýma rukama evidovat soutěžní komentáře či sledovat, jaké obrázky se vyrojí pod soutěžním hashtagem. Za pár dní stop, vyhodnocení, výběr, na poštu a hurá.

Soutěžit na Snapchatu je ale jiná káva. A my jsme se rozhodli, prostřednictvím našeho klienta Big Shock!, zjistit, jaký potenciál se v soutěžích na Snapchatu ukrývá. Jaká byla strategie a jakých výsledků se značce Big Shock! podařilo dosáhnout?

Quest pro dnešní den

Všechno, co na Snapchatu vydáte, do 24 hodin zmizí. Neexistuje možnost, jak na svůj profil pověsit dlouhodobou zprávu o probíhající soutěži. I proto jsme rozhodli vycházet ze samotné podstaty Snapchatu a soutěž pojali jako čtyřdenní kontinuální pokec s fanoušky.

Výhra? Čtyři mikiny. Každý den jsme se rozhodli dát všanc jednu z nich. Na Facebook a Instagram jsme v předstihu pověsili zprávu, že se bude na Snapchatu soutěžit a ať jsou potenciální zájemci v pozoru. Pravidla či podstatu soutěže jsme však neprozradili až do poslední chvíle. Naopak. Rozhodli jsme se zachovat okamžitost a hravost, které ostatně dělají Snapchat tak populárním, a rozdělili do čtyř soutěžních dnů čtyři unikátní questy.

mikiny

My Stories jsme využili jako komunikační kanál. Každé ráno jsme skrze několik snapů zadali fanouškům úkol dne, a prozradili, kdy nám mají fanoušci posílat své soutěžní snapy. Tím jsme se vyvarovali nutnosti celý den sedět pouze nad Snapchatem a vyhradili si akční hodinku pro mravenčí práci na full-time. Típání příchozích snapů a zaznamenávání údajů o jejich autorech. Po skončení vyhrazeného limitu jsme vybrali vítěze, oznámili jej v My Stories a ozvali se mu ve Snapchatovém chatu.

Kup si plechovku a vyhraj

Podstatu soutěžních snapů jsme postavili na kreativitě fanoušků a fotkách plechovek. První den jsme poptávali nejvtipnější fotku v hlavní roli s limitovanou edicí Trabant, druhý den zase vyznání lásky své oblíbené příchuti. Třetí den jsme se svezli na oslavě dnu sv. Patrika a chtěli po fanoušcích co nejtematičtější fotku, ve finále jsme vyhlásili volné téma. A jakých jsme dosáhli výsledků?

  • 4 soutěžní dny a 4 mikiny k rozdání,
  • 68 našich snapů uveřejněných v My Stories,
  • 248 soutěžních snapů od fanoušků,
  • 465 produktů Big Shock! na soutěžních fotkách.

Na průběh kampaně, ukázku našich příspěvků v My Stories i na soutěžní snapy se koneckonců můžete podívat na vlastní oči.

Pokud jsme tvrdili, že dobrá komunikace na Snapchatu zabere social media manažerovi nesmírné množství času, soutěžení je časově ještě náročnější. Soutěž na této mobilní platformě ale působí tak trochu jako zábavná videohra. Rozdali jsme lidem úkol, ti jej přijali, šli do obchodu, koupili si plechovku a vrhli se do vlastního kreativního plnění. Pocit události, která se děje real-time, není možné ji odložit na zítřek a odehrává se jen a pouze ve vašem mobilním telefonu, má prostě něco do sebe. A nezačne nudit.

Naše čtyři mikiny jsme rozdali čtyřem šťastným, jejichž obrázky byly lepší než zbývajících 244. Vzhledem k pouhým čtyřem soutěžním hodinám tak jde o úžasné zapojení fanoušků. Soutěžit na Snapchatu? Proč ne. Jen je zapotřebí trocha vlastní představivosti, komunita lidí, ochotná vás okamžitě poslouchat a jeden plně nasazený social media manažer.

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím