Inspirace
Inspirace: Jarní úklid vašeho Facebooku

Inspirace: Jarní úklid vašeho Facebooku

Převléct povlečení, umýt okna, zorganizovat skříň. První pravé jarní dny bývají restartem našich já. Konečně si jdete zaběhat bez rizika umrznutí prstů, pošilháváte po tréninkových plánech v trendy fitcentrech, rozjíždíte zaručenou detoxikační dietu.

Podvědomě si prostě uklízíte doma i v životě.

Pokud spravujete Facebookovou stránku, doporučuji přenést tenhle jarní úklid i na něj. Mnohdy totiž stačí jen drobné úpravy a rázem máte do nové marketingové sezóny uspořený čas, energii i peníze.

Na co byste si měli vyhradit víkend?

1) Vymalujte si fasádu

Sypete na stránku dva příspěvky týdně a můžete se přetrhnout, aby byly jó dokonalé. Možná jste si ani nevšimli, že vám trochu kulhá to okolo. Záložka Informace vás možná moc nebere. Vy svou značku přece znáte a tak nějak uvažujete, že znalost je samozřejmá. Ejhle.

Nezapomínejte na to, že kromě hromady cool příspěvků slouží Facebook Stránka jako informační prostředek. A že záložka informace vlastně může suplovat vaši webovou prezentaci.

Takže do toho. Zkontrolutje již vyplněné info, kontakty, předmět podnikání a vůbec. A co je třešničkou na dortu? Rozhodně sekce „Příběh“ či „Our Story“, která má od loňska podobu pěkného Facebook Note, dobře viditelného na profilu Stránky.

Náš příběh

Co do takového „Příběhu“ napsat a jak funguje? Inspirovat se můžete třeba tím naším žraločím. Každá značka má jiná specifika, přesto mějte na vědomí pár základních pravidel.

  1. Přidejte svému Příběhu úvodní obrázek, přidat můžete i pár fotek ze zákulisí.
  2. To nejdůležitější vtěsnejte do prvního odstavce. Ten je totiž vidět i před rozkliknutím.
  3. Formátujte. Facebook Notes umožňuje věty tučnit, kurzívovat a vůbec.

2) Nekupujte to samé, co sousedka

Vězte, že byznysových stránek na Facebooku neustále přibývá. Bohužel nelze říct, že by společně s nárůstem jejich počtu rostly i užité marketingové principy. Je relativně jednoduché vytvořit líbivou kompozici. Je ale zatraceně těžké zaujmout.

Zkuste na to myslet při vašem brainstormingu nad prvním prosluněným obsahem. A zkuste se vystříhat očividných spojení, které vás napadnou do pěti vteřin od položení otázky „jak by měl vypadat jarní příspěvek“. Pokud to neuděláte, snadno zapadnete do téhle trefné koláže Michala Ševery z LinkedInu.

Tulipány jsou fajn. Ale vaším cílem je zaujmout a nikoliv se zařadit do dlouhé skupiny značek, která blýskne svůj produkt vedle tu rurálně pohozených květin, tu vedle pečlivě vycizelovaného pugétu.

Jaro je měsíc osvěžení. Tak zkuste osvěžit svými příspěvky. Pugéty rozdejte svým nejvěrnějším fanynkám a zkuste se zamyslet nad jinými směry. Nechcete přece mít stejné dekorace, jako, ehm, vaše sousedka.

3. Vyperte záclony a povlečení

Na Facebooku je jednoduché usnout na růžích. Dobře totiž vím, jak bývá náročné ty růže vypěstovat. Najít takový obsah, v takovém formátu, s takovou tonalitou, aby fanouškům chutnal, sbíral lajky a měl levné reklamy.

Je jasné, že pak v tomhle objeveném mustru nějakou dobu jedete. Přesto doporučuji jej, pokud držíte podobnou notu déle než třeba rok, zkusit minimálně evolovat. Proč:

a) Ať je úspěch vašeho kreativního formátu jakýkoliv, všechno se jednou okouká. Jen si vzpomeňte, kdy vás takhle přestal bavit nějaký seriál na Netflixu nebo kdy se vám prostě okoukal stále stejně zábavný YouTuber nebo Instagamerka.

b) Zvažte, jestli lidé konzumují Facebook v počítači, případně na mobilu, stejně jako v době, když jste svůj formát poprvé nasadili. Mnohdy pomůže úspěchu třeba i změna z horizontální fotky na vertikální.

Podstatná část práce social media manažera je koneckonců umění se přizpůsobit a rychle lapit příležitost.

Podobná forma jarního úklidu se může zdát malichernou a zdánlivě samozřejmou. Spolehněte se ale, že ovoce z podobných drobných změn budete sklízet celý rok.

Vezměte to tak, že je prostě jaro.

A sluníčko pražící vám do monitorů nechť vám přinese nový impuls do informačně hutné Facebook stránky a tvorby funkčního originálního obsahu.

Sdílet tento článek
Provozovatel webu, společnost Socialsharks s.r.o., Jankovcova 1522/53, 170 00 Praha 7, IČ 014 170 70, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací. Souhlasím