Už delší dobu jsem napříč diskusemi potkával názor, že LinkedIn reklama je drahá. Že prokliky stojí 4 Eura a 1000 zobrazení 30. Vždy jsem se snažil vysvětlit, že to tak vůbec být nemusí, jen si člověk musí s nastavením kampaní více pohrát a nemůže vše pustit na automatiku. Když mě dva měsíce zpět kontaktoval Filip Kec z Httpool ohledně možnosti přednášet na LinkedIn summitu Martina Hoska, rád jsem souhlasil. Konečně budu mít možnost ukázat potenciál LinkedIn reklam v České republice širšímu publiku. A také reálné ceny.
V Socialsharks bojujeme/pracujeme s LinkedIn reklamou již tak rok a půl. Máme štěstí, že s námi spolupracují firmy jako LMC (Atmoskop.cz), které vidí v LinkedInu potenciál a mohli jsme s nimi hledat ideální cestu propagace na této platformě. Samozřejmě, že na začátku nás LinkedIn kampaň sežrala i s klávesnicí (autobid si opravdu vezme klidně 50 EUR za 1000 zobrazení), ale během první investované tisícikoruny jsme začali škrtit bidy a dostali se k dobrým výsledkům.
(Max CPM bid vs Autobid)
Jaká je tedy ta správná cesta?
Na základě našich zkušeností můžeme říct, že nyní je nejlepší strategie pro nastavení reklam je využití optimalizace engagement, jazyk angličtina a nastavení MAX CPM bid na 10 EUR. Pak už záleží, jak máte širokou cílovou skupinu. Možná budete moci bid snížit, pokud se reklama nerozběhne, musíte samozřejmě zvýšit.
(Nastavení bidu v LinkedIn ads manageru)
Samozřejmě každá kampaň je jiná, toto je ale dobrý počáteční bod, od kterého se lze odrazit v testování. Pokud LinkedIn reklamám věnujete trochu času, mohu garantovat, že vaše prokliky nebudou stát 4 EURa a CPM bude pod 10 EUR. Třeba i takové, jako na screenu.
Proč Linkedin využít?
- Cílení – Žádná jiná platforma nemá tolik informací o pracovních zkušenostech, vzdělání a profesích, jako právě LinkedIn. Díky těmto informacím dokážete najít nejen ideální kandidáty do vaší firmy, ale i oslovit lidi, kteří nejspíše využijí vašich služeb nebo si zakoupí váš produkt.
- Důvěryhodnost – Díky vyššímu price levelu nejsou na LinkedInu pochybné reklamy a LinkedIn je tak ideálním místem pro „seriózní“ reklamu.
- Mindset – Lidé chodí na LinkedIn, aby se dozvěděli něco nového z jejich odvětví, zjistili, co se řeší v jejich businessovém okolí nebo se dozvěděli o nové kariérní příležitosti. V takovémto rozpoložení „hladu“ po informacích můžete tyto lidi oslovit.
- Organic – Na LinkedInu stále ještě funguje. A i samotné reklamy, pokud získávají, se dále mohou velice hezky šířit. Jen nezapomeňte, organic je dobrý indikátor, ale špatné KPI. Místo 5 hodin práce nad zvýšením organicu o 1000 lidí, radši investujte 200 CZK do reklamy.
- Inkrementální dosah – I když se to těžce přiznává, ne všichni mají Facebook či Instagram…a k tomu existuje AdBlock. LinkedIn vám za rozumné peníze dokáže pomoci oslovit zase o něco víc lidí. A zajímavěji.
LinkedIn chybí v media mixu mnoha firem a je to škoda. Není to o utrácení statisíců měsíčně, ale o desítkách tisíc CZK. Ty můžete měsíčně velice dobře investovat do oslovení core cílové skupiny, kterou na LinkedInu dokážete krásně zacílit.
Ano, odhalil jsem část našeho know how. Zároveň si ale v Sharks myslíme, že je dobré ukazovat co nejvíce jde. Dobrej markeťák by se k těmto informacím s trochou času a vhodným klientem dostal určitě sám. Nemůžeme ale všichni dělat všechno, a proto je dobré si navzájem šetřit čas díky sdílení zkušeností.
Nechť vás provází Síla.
(článek byl publikován na https://mam.cz/)